VASÁRNAP VERSBEN MONDOM EL

Sziasztok molyok! :)

Elérkeztünk a Bree-vel vezetett rovatunk hetedik bejegyzésével, ami igazán különlegesre sikeredett: mindkettőnknek akadt pár olyan ismerőse, aki szeret verset írni, ezért gondoltunk egyet, s felkértük őket, hogy küldjenek számunkra egyet a költeményeik közül, amit igazán közel éreznek magukhoz.

Molnár Ádám Xavér - Éjszakai séta
Ősz van, lassan tél.
Kihalnak az utcák,
és elpusztul a rét.
Ciklon van, hűvös.
Mint a levél a fáról,
hullik az eső.
Este van, sötét.
Mint a napot a felhő,
Eltakar az éj.
Hajnal van, kis fény.
Csillog a deres levél.
Lassan új nap kél.
Ádám verse elképesztően vegyes érzelmeket keltett bennem már akkor, amikor először megmutatta nekem - azt hiszem, azonnal beleszerettem. Egyszerre keserédes a hangulat, amit áraszt magából, s reménnyel kecsegtető - minden megvan benne, ami számomra tökéletesen ábrázolni tudja, hogy milyen is egy újrakezdés az életben.
Smolnicki Szilárd - Vákuumban
Üres a szoba, üres a lakott ház,
A sarokban furcsa alak kottáz.
Üres a füzete, üres kopott keze,
Rímeket faragna a józan esze.
Üres az élet, üres minden óra,
Mindig szükség van placebora.
Üres a polc, üres, mit szem lát,
Ekkor semmi se lehet adekvát.
Üres ha áll, üres ha egyet lép,
Homályba vész az életkép.
Üres a konyha, üres sovány,
Képzelet-kötél szorul nyakán.
Üres a szó, üres a rejtett gondolat,
Nincs, mi elnyomja a gondokat.
Üres a mosoly, üres, ha örül,
Kilátás-hiány lépdel körül.
Üressé vált az egész világ,
Minden idegen, hervadt virág.
Sivár lelkek, rég elhalt álmok,
Bár' ne lettem volna fiatal látnok.
Szilárd versében az fogott meg annyira, hogy milyen gyönyörűen ábrázolja azt, hogy a mai világ mennyire kezd üressé válni, s vele együtt a szavak mögöttes tartalma is kezd feledésbe merülni. Mit gondoltok, ez a rejtett üresség tényleg visszaköszön a mai napokban?
M. Anna Dóra - Duci vers
Édesség vagy kenőmájas?
Ettől leszek tényleg hájas!
S akkor esik jól az evés, ha az adag nem túl kevés.
S ha nem tudok már semmit tenni, nekilátok gyorsan enni.
S bár már furcsán megnőtt hasam -
Én még mindig tömöm magam.
Többen óvnak: - Vigyázz Anna! Nem árt egy kis szünet néha!
Én? Csak egyre kerekedem! Holott most már alig eszem!
S kerek hasam övekben, gyűrűzik az ölemben.
Amott egy tál - nagyot kondul. Átvertek biz’ engem orvul…
S most ülök itt keseregve, könnyeimet csepegtetve,
S félek, hogyha lefogyok, az már nem is én vagyok.
Meglepetééééés! Gondoltam jó ötlet lenne megmutatni nektek, hogy életemben egyszer nekem is sikerült verset írnom. :D Megmondom őszintén, egy színdarab részére készült, s az én karakteremnek kellett előadnia ezt persze velem nem közölték előre, de nem baj :’D - amilyen kis viccesre sikeredett, annyira illik is hozzám, azt hiszem. :D Remélem nektek is elnyerte a tetszéseteket, s megmosolyogtatott titeket. :) Ettől eltekintve maradok a bloggerkedésnél, nem kell aggódni, Anna nem veszi be a költői piacot. :D
~Anna & Bree

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés