Könyvtáros Kedd

Sziasztok molyok! :)

A Könyvtáros Kedd keretein belül érkezem a megszavazott könyv értékelésével, ami nem más lett, mint Julie Buxbaum - Három dolgot mondj c. regénye.


Szerző: Julie Buxbaum
Cím: Három dolgot mondj
Kiadás éve: 2017
Kiadó: GABO Kiadó
Oldalszám: 360 oldal
Műfaj: Kortárs, ifjúsági, romantikus
Nem is volt olyan régen, amikor a könyvtárunkban csatangoltam, s a tini részleghez érve megpillantottam ezt a gyönyörűséget. Azonnal lecsaptam rá, mert már akkor tudtam, hogy valahogyan be fogom zsúfolni a nyári olvasmányaim közé ezt a könyvet, kerüljön az bármibe. Áldom az eszemet, hogy hallgattam az én drága Barbim és Ellám szavaira, s persze a szavazatok hívó hangjára és belefogtam ebbe a történetbe.
„A jelek szerint az ember a furcsaságra is immúnissá tud válni.”
Sosem gondoltam volna, hogy egy romantikus ifjúsági regény a sok egyéb műfajú gondolok itt sci-fire, fantasyra, thrillerre, sőt, még horrorra is könyv után ennyire magával fog ragadni. De nincs mit takargatnom, Jessie és VS története a végletekig elvarázsolt.
„Nem, a gimis időszakra sosem fogok nosztalgiával gondolni. Anyu egyszer azt mondta, kétféle ember van a világon - vannak azok, akik imádják a gimit, és azok, akiknek tíz évig tart, mire kiheverik. Ami nem öl meg, az megerősít, mondta. De őt megölte valami, és én nem lettem erősebb. Erre varrjál gombot! Lehet, hogy van egy harmadik típusú ember is, az, aki sosem heveri ki a gimit.”
A főszereplőnk kénytelen új életet kezdeni az édesapja új házasságának köszönhetően, Los Angeles városában, egy elit magániskolában, ahol első próbálkozásra sehogy sem találja a helyét, így inkább próbál észrevehetetlen maradni. Azonban egyből az első napon e-mailt kap egy ismeretlen diáktól, aki vállalkozik arra, hogy segít neki eligazodni ebben a lehetetlen gimiben. Jessie először vonakodik beleegyezni a dologba, ami teljesen érthető, hiszen nem tudhatja, milyen szándékkal kereste meg ez az illető, s nyilván senki sem szeretne egyből a nevetség tárgyává válni.
„Mintha ő is számolná a napokat az érettségiig, amikor végre elhúzhat innen, de addig sem akarna úgy tenni, mint akinek jó itt.”
Miután VS a szárnyai alá veszi Jesst, akiről persze nem tudjuk, kicsoda, hiszen ő Valaki Senki a körülmények úgy kezdenek egyre kiegyensúlyozottabbá válni, s úgy merülnek fel újabb problémák is, amikkel nem is olyan könnyű megbirkózni, mint azt akár mi is gondolnánk, a kívülállók szemével nézve a történéseket.
„Nem tudom pontosan, mitől van sírhatnékom, de hirtelen az az érzésem támad, hogy minden visszavonhatatlanul tönkrement. Talán azért, mert az éjszaka közepe van, és egyedül vagyok. Talán azért, mert végignéztem, ahogy apu vigasztalja az új feleségét. Talán azért, mert az én lelkem is fáj, de engem nem vigasztal senki.”
Ahogyan haladunk előre a történettel, fokozatosan ismerjük meg egyre jobban a szereplőinket, és van egy olyan érzésem, hogy a szőke „ikertestvérek” kivételével mindenkit könnyen a szívünkbe tudunk zárni, ugyanis az összes karakter nagyon szerethető a maga módján. Igaz, akadt egy-két meglepetés, szám szerint két személyben csalódtam nagyon kellemesen: az első csakis kizárólag a drágalátos Theo lehet, a mostohabátyó, aki nem is olyan, mint amilyennek elsőre látszik, s hozzá csatlakozik az anyukája, mert szerintem nagyon tiszteletreméltó és imádnivaló, mennyire igyekszik jó feleség és anya lenni egyszerre.
„Attól, hogy erős vagy, néha te is kérhetsz segítséget. Ezt sose feledd!”
Eközben a cselekmények tökéletes tempóban követik egymást, a feszültség kellőképpen jelen van a sorokban, így az írónő az érdeklődést is fenntartja, a kíváncsiságról nem is beszélve. Készüljetek fel, hogy a sok bonyodalom közepette nem fogjátok egyhamar megtudni, hogy ki az, aki a mi Jess-ünket napról-napra átsegíti a nehézségeken. És igen, a befejezés felé haladva már képesek lennétek a körmötöket is lerágni, de nem, az írónő nem kímél minket. :D
Julie írásstílusa nagyon könnyed és hétköznapi, s hatalmas előnye, hogy egyáltalán nem hat erőltetettnek, s ezáltal elképesztő módon olvastatja magát a könyv.
„- Áh, majd én megírom az esszét, és ráírom mindkettőnk nevét. - A srác azt sem várja meg, hogy rábólintsak, csak biccent, mintha igent mondtam volna. Mintha feltett volna egy kérdést, és én feleltem volna rá.
Oké, szóval mégsem olyan kedves.
- De…
De mi? Úgy vártam, hogy a párod lehessek, mert tetszik a sorozatgyilkoshoz illő szemed?”
Egy olyan mesébe illően gyönyörű és imádnivaló történetet kaptam, amit képtelen voltam letenni, olyannyira magával ragadott. És hogy ki is Valaki Senki? Azt fejtsétek meg Ti. ;)

Csillagozás: 5* / 5
Ajánlom… minden lánynak, aki szereti a romantikus történeteket. Mindegyikőtöknek szüksége van egy VS-re.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

2 megjegyzés

  1. Szia drága szisztör!

    Nagyon örülök, hogy ennyire tetszett a könyv. <3 Az egyik legjobb ifjúsági!:)

    Pusszancs:
    Your makacs szisztör bestie

    VálaszTörlés
  2. Drága Bestiem,
    El sem mondhatom mennyire hálás vagyok, hogy rábeszéltél,egyszerűen imádtam! <3
    És egyetértek! ;)

    Puszi,
    A te kis makacs szisztör bestied

    ~Anna

    VálaszTörlés