ÉRTÉKELÉS - Charlie N. Holmberg : A papírmágus (A papírmágus trilógia 1.)

Sziasztok molyok! :)

Mint ahogyan be lett harangozva, megnyitotta kapuit a Könyvek Viadala, ahol pár blogger barátnőmmel idén megjelent fantasy regényeket versenyeztetünk. Kíváncsiak vagytok, mi fog kisülni ebből? ;)
Résztvevő bloggerinák:


Szerző: Charlie N. Holmberg
Cím: A papírmágus
Kiadás éve: 2017
Kiadó: GABO Kiadó
Oldalszám: 232 oldal
Műfaj: Sci-fi, Young Adult
Eredeti cím: The Paper Magician
Emlékszem, még az egyik blogger ismerősöm mutatta meg nekem ezt a könyvet, a megjelenése előtt, hogy: „Anna, ezt nézd, milyen gyönyörű borítója van!! Nekem ez a könyv kell!” - eleinte úgy voltam vele, hogy áááá, mit nézzek én azon, hogy egy kézben ott van egy hópehelynek látszó valami? Mi ebben a szép? Oké, a színek tényleg jól vannak eltalálva, de… Jól van, hagyjuk rá, úgysem fogom én ezt elolvasni... Hát, tévedni emberi dolog, nem? :D
Amint az én drága Ella barátnőmmel kitaláltuk, hogy szervezünk egy blogger projektet, egyből felmerült Charlie N. Holmberg könyve, mint lehetséges „résztvevő”. Nem akartam mondani senkinek, de eleinte ódzkodtam a történettől, a molyos értékelések és a nagy borítóimádat miatt, mint azt fentebb már olvashattátok. De mivel mindenkinek el kell olvasnia minden résztvevő regényt, én sem maradhattam ki a sorból, úgyhogy hálásan köszönöm a GABO Kiadónak, hogy biztosítottak a mi kis versenyünk számára, s egyben nekem egy példányt A papírmágusból. :)
Miután szemrevételeztem a fülszöveget, egészen ígéretesnek hangzott - pláne, hogy még a Disney is tervezi megfilmesíteni! Na ezt kapd ki Anna, már csak ezért kár lett volna kihagyni ezt a remek lehetőséget...
„A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland.”
Szóval a mi főszereplőnk, alias Ceony Twill, fémmágusnak készült a varázslóképző iskolában, s legnagyobb bánatára nem hagyják, hogy annak tanuljon tovább, helyette papírmágusnak kell szegődnie. Tegyük hozzá, hogy nem értek vele teljesen egyet abban, hogy a papír nem lehet érdekes; s lássatok csodát, idővel kiderül majd, hogy nekem volt igazam, muhaha. :D
„ - Eleresztheted a fantáziádat - felelte Thane mágus -, de valami egészen újat létrehozni nagyon sokáig tart.”
A történetünk emiatt kicsit lassabban indul be, de ez nehogy megállítson bárkit is, ha szeretne belevágni ennek az érdekes világnak a felfedezésébe!
„ Formálj valamit egységes egésszé, és egységes egészként fog életre kelni.”
Amint bekövetkezik egy hirtelen fordulat, s minden fenekestül felfordul, az események egy igazán különleges egészet kezdenek alkotni, ahogy fokozatosan haladunk előre. Eközben követhetjük nyomon Ceony hozzáállásának változását, ami nekem személy szerint nagyon tetszett. Tudniillik a könyv elején rosszabb volt, mint egy hisztis kisgyerek.
Thane mágussal már a kezdetektől fogva szimpatizáltam, s ez szerencsére a múltjának megismerése után sem változott.
„- Ölben, vagy a saját ölében? - torpantak meg egy pillanatra Ceony száguldó gondolatai.
Thane mágus felpillantott rá. A szemében nevetés bujkált, bár a hangján ezt nem lehetett észrevenni.
- Azt hiszem, az emberek elég különcnek tartanának, ha az ölükben hajtogatnék, nem?”
Imádtam, hogy az írónő az átlagosnál sokkal részletesebb leírásokkal örvendeztetett meg minket, és a szépirodalmi ábrázolásmód keveredett a realista képfestéssel, amit kifejezetten élveztem, mivel mindkettőt nagyon szeretem, s egyszerre volt szokatlan és lenyűgöző ezt olvasni. Emellett nem maradhattak el a naturalisztikusabb jelenetek sem, ami sajnos nem mindenki tetszését nyeri el, főleg az előbb említett két stílussal vegyítve, de most valamilyen oknál fogva engem egészen magával ragadott, s egy teljesen egyedi világba repített el.
„Ceony nem járt temetőkbe. Nagyon szomorú helynek tartotta őket. Láthatóan az égbolt is így gondolta, mert egyre csak könnyezett felette.”
Charlie N. Holmberg ritka különleges írásstílussal rendelkezik, s ez gyönyörűen megmutatkozik ebben a könyvében. Nemcsak az általa felépített világ tudja magával ragadni az olvasót, hanem az is, ahogyan a történetet alakítja, a szereplőkön keresztül. Azok a könyvmolyok, akik egy igazán egyedi young adult sci-fit szeretnének olvasni, nem fognak csalódni A papírmágusban.
Csillagozás: 4,5 / 5
Ajánlom… a vérbeli sci-fi rajongóknak.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés