Personal Challenge in 10 steps - avagy utazás a koponyám körül 10 lépésben

Sziasztok molyok! :)

Még valamivel régebben Everglow hívott ki erre a kicsit személyesebb hangvételű tagre, úgyhogy ha kíváncsiak vagytok rám, akkor következzen a Personal Challenge in 10 steps - avagy utazás a koponyám körül 10 lépésben book tag! ;)
Első megálló - 10 titok

1.   Lyme - kór
Hát, mivel már semmit sem titkolok vagy szégyellek magammal kapcsolatban, nyíltan felvállalom, hogy krónikus Lyme kóros vagyok.
Mivel szeretnék veletek, olvasókkal is szorosabb, közvetlenebb kapcsolatot ápolni, úgy gondolom ez egy tökéletes alkalom arra, hogy ezt elmondjam Nektek. :)
Aggodalomra semmi ok, már én sem dramatizálom túl a betegségemet, amióta rendesen kezelnek, megtanultam vele együtt élni, és a fantasztikus doktornőmnek hála, már 90%-ban tünetmentes vagyok. :)
A többi része a dolognak már egy másik történet, a témát lezárva: büszkén viselem a #Lymefighter hastaget. ^_^
2. Anna és az önbizalom? Hehe, az két külön dolog :D
Igen, jól látjátok, az önbizalmam a békák popója alatt van, amit próbálok palástolni, de nem mindig jön össze. :D
Ettől függetlenül nyitott vagyok, és önmagamat adom, ha új személyekkel találkozok – azonban az a fránya kérdés mindig ott motoszkál a fejemben, hogy mi van, ha nem vagyok szimpi az illetőnek… Most már igyekszem emlékeztetni magamat arra, hogy nem felelhetek meg a világon az összes embernek, így vagyok jó, ahogy vagyok - majd meglátjuk mennyire sikerül felturbózni ezt a dolgot, én reménykedek. ;)
3. Gyerekek, gyerekek, gyerekek!
Imádom a kicsiket, nem véletlenül ovikban dolgoztam le a kötelező közösségi szolgálatomat. :D Szívesen lennék bébiszitter is, habár a pelenkázásba bele kéne tanulnom, mert bizony a drága öcsim rég volt ennyire pici… :’D
Na és igen, a drágalátos öcsém, Marci 9 éves lesz idén, én meg 19, szóval ez a 10 év korkülönbség, és a fiú-lány ellentét néha jó kis vitákhoz vezet, de akkor is imádom az én kis hétördögömet. :D <3
4. Meleg - távozz tőlem, sátán!
Anna nem szeretni meleg, Anna szeretni langyos idő. :’D
Mivel hajlamos vagyok izzadni elég erősen, eléggé szenvedek, ha 30 fok körüli hőmérséklet van. Szeretem én, hogy nem kell öt pulcsit magamra venni, de elég kellemetlen fél óra után úgy szaglani, mint egy cuki vaddisznó…
Emiatt nagyon odafigyelek erre, néha már beképzelem magamnak, hogy azért tartanak távolságot tőlem a kollégák, mert kellemetlen illatanyagokat bocsájtok ki, de rájövök, hogy szimplán nekik is melegük, meg elegük van. :D
5. Esőtánc? Soha!
Tudom, sok bajom van, ha már a meleget se szeretem, de az esőt csodálni csak a házon belülről szeretem, egy jó könyv, és mondjuk egy forró tea társaságában.
Ha tudom, hogy várható zápor vagy vihar, s mindenképpen el kell mennem itthonról, mindig viszem az esernyőmet, amit a sulink portása elnevezett szúró-döfő-vágó eszköznek. :D
Viszont azt egyenesen gyűlölöm, ha nincs nálam semmilyen védekező eszköz és úgy kap el egy zuhé. A szerencsétlen szemüvegem akaratlanul is olyan vízben fürdik, amiben én sem szívesen teszem, utána megpucolni maga a halál, és még a hajamból is facsarok egy jó liternyi adagot, ha úgy adódik - éljen a fenékig érő sörényem! Azt hiszem itt az ideje elmenni a fodrászhoz xD
6. Alváshoz plüssmaci dukál
Haha, tudom, kissé gyerekes, de hiába, csak azzal a plüssel tudok elaludni, amit még apukám adott anyukámnak ajándékba, amikor randiztak. Mivel kisebb koromban, és néha még most is rémálmaim vannak, mindig megnyugtat a tudat, hogy van velem „valaki”, aki vigyáz rám. :)
7. Párnahuzat gombos része = 0 alvás
Fura szokásom, hogy mindig azon a részén tudok elaludni a párnámnak, ahol nincsenek gombok vagy cipzár, vagy más egyéb dolog, amivel rögzítem a huzatot. Általában félig oldalra, félig hasra fekve alszom, ne kérdezzétek, hogy csinálom, én se tudom, és az arcom alá gyűröm a pihe-puha, kissé megviselt párnámat. Próbáltam már kicselezni magamat, hogy direkt megfordítottam lefekvés előtt, hogy a gombos rész legyen az arcom alatt, de valahogy sosem jött ez össze, s borzalmas éjszakáim is lettek utána - úgyhogy erről inkább letettem.
8. Cigi, pia - köszi, de nem kérek belőle…
Igen, igen, fura lehet, de egyáltalán nem szeretem az alkoholt. Az már más kérdés, hogy a kezelések alatt nem is szabad inni azért megnézem, ha valaki 3 féle antibiotikumra képes ledönteni egy töményet de biztos vannak merész emberek, akik szeretnek veszélyesen élni … Próbálkozott már a családom, ünnepek alkalmával pezsgővel, borral, vagy a barátaim sörrel és társaikkal, viszont megesik, hogy már csak az ital illatától is rosszul leszek.
A másik ilyen a dohányzás. Nincsen vele semmi bajom, egészen addig, amíg nem a képembe fújják a füstöt. Én nem szeretnék vele élni, punktum. Ha nem tetszik valakinek, sajnálom.
9. Imádok kirándulni, a természetben lenni, és sétálni
Nagy mániám, hogy ha valakivel találkozok, akkor ne csak egy helyen üljünk több órát, hanem sétáljunk kint, a levegőn.
A kedvencem a Margit-sziget, de a Budai várba is imádok felmenni, akár gyalog, akár busszal, és a várnegyedben lézengeni, s élvezni a kilátást.
Ebben fontos szerepet játszik, hogy a családom is inkább az aktív kikapcsolódást részesíti előnyben, ezért nagyon szeretek különböző történelmi helyekre, vagy természeti helyekre ellátogatni.
10. Törődés, kötődés, önzetlenség
Nagyon hamar tudok kötődni az általam megismert személyekhez, és a végletekig szeretnék nekik mindenben segíteni, mellettük állni, támogatni őket.
Nyilván én sem vagyok tökéletes, s ezeket túlzásba is tudom vinni, ráadásul könnyen meg tudok sértődni, és rettenetesen durcás vagyok, de igyekszem ezeken felülkerekedni.
A barátaimmal mindig nagyon türelmes és gondoskodó vagyok, s általában jó hallgatóság - egyre többször kérdeznek rá, hogy titokban pszichológus vagyok-e, s ha nem, miért nem tanulok inkább annak. :D
Második megálló - 9 imádott dolog

1. Kávé
Igen, életem első és végletekig kitartó igaz szerelme. :D Lassan már az ereimben is kávé fog folyni…
2. Nyelvtanulás
Imádok különböző nyelveket tanulni, főleg akkor, ha nem latin betűkkel kell írni. Ezért is kezdtem oroszul tanulni a gimiben, s hobbiból mellészegődött a japán és a koreai. :)
3. Biológia
Nem véletlenül vettem fel az emelt biológiát még 11.-es koromban… az már részletkérdés, hogy végül nem kellett emelten is érettségiznem, ettől függetlenül ugyanúgy rajongok ezért a tantárgyért, és alig várom, hogy az egyetemen belevessem magam a rejtelmeibe. :) Félreértés ne essék, egészségügyben tervezek továbbtanulni, remélhetőleg dietetikus vagy orvosi diagnosztikai analitikus szakon; nyilván más, mint egy ELTE biológia szak, de ugyanúgy kötődik hozzá, s ez a rész engem jobban érdekel.:)
4. Hangszerek, zeneirodalom
7 évig tanultam szolfézst, már alapvizsgám is van, utána pedig 1,5 évig zeneirodalmat, amiből szintén van vizsgám. :D
Gitározni tanultam 8,5 évig, és egyszerűen imádtam, ez volt a gyerekkorom nagy álma, amit sikeresen megvalósítottam.
Ennek köszönhetően pedig szeretem a klasszikus darabokat is, és nem áll távol tőlem a komolyzene sem. :)
Ja és csak hogy „dicsekedjek”, én is tudok fejjel lefelé kottát olvasni! :P
5. Kreatívkodás minden mennyiségben
Előszeretettel szoktam mindenféle kézműves dolgot kipróbálni, és házilag készített ajándékokkal meglepni az ismerőseimet. :)
6. Fotózás
Igaz, még amatőr vagyok, nem is kicsit xD, de talán ha több időt szánok rá, és végre beszerzek majd egy rendes gépet, elkezdhetek rendesen fejlődni. :)
7. Koreai és orosz zene
Igen, én is hatalmas K-Popper vagyok, de nem kell félni, nem vagyok elvetemült fan – azért ennyire nem szokásom túlzásba esni, mivel szerencsétlen előadók is emberek, és én ezt szerencsére tiszteletben tudom tartani…
(Ha valaki most értetlenül néz, egy kis magyarázat: a K-pop fanok elég durvák is tudnak lenni, vannak elborult és mérhetetlenül elvetemült személyek is, de remélhetőleg sikerül majd nekik is megérteni, miért fontos a személyes tér fogalma, és annak betartása…)
Az orosz zenével kapcsolatban pedig: mivel oroszul tanulok, és a tanárnőmnek köszönhetően teljesen beleszerettem ebbe a nyelvbe, elkezdtem oroszul zenét hallgatni, verseket és dalszövegeket fordítani; a következő lépés pedig maga az oroszul történő olvasás lesz.
Ja, és az orosz rappnél nincs jobb a világon, zseniális, amit le tudnak művelni - azt se tudod, mit mond, nyomon se tudod követni hány szót mondott el az illető, csak röhögsz, mert minden összefolyik, és jó kis hülyeségeket lehet kihallani a szövegből. :D
8. Rock és Heavy Metal? Miért ne? ;)
Igen, elég színes skálán mozgok, ami a zenei ízlést illeti, a másik nagy szerelmem a zenei világban a rock és társai. Egyszer már sikerült meglepetést okoznom a kedvenceimmel, de hát most na, a kedvetekért leírom pár szeretett együttesem nevét (van benne kevésbé rockos, lightosabb verzió is, vagyis teljesen vegyes ez a válogatás is :’D)
5 Seconds Of Summer, Nightwish, Rammstein, Black Veil Brides, Fall Out Boy,  Linkin Park, The Pretty Reckless, Green Day, All Time Low … és még sorolhatnám, de ennyi csak elég :D
9. Tánc, táncolás
3 éves koromtól kezdve ezt a sportot űztem, és imádtam, ez volt az életem, amíg rá nem leltem a könyvekre, és a bloggerek világára. Sajnos most már 11. óta se időm nincs, se pedig az egészségügyi állapotom nem volt olyan jó, hogy folytathassam, ami miatt egy világ tört össze bennem… Tudniillik a jobb térdemben reumás ízületi gyulladás van a betegségem miatt igen, ezt is a Lyme kór okozza és ennek köszönhetően annyira bedagad a jobb térdem, hogy nem tudom hajlítani - na így meg járni sem a legegyszerűbb, nemhogy táncolni, vagy bármilyen sportot űzni.
Ehhez a „szerelemhez” pedig hozzátartozik a kedvenc koreai táncstúdióm, a 1 Million, amit Lia Kim alapított. Előszeretettel tanulom és gyakorlom itthon a koreográfiákat, amiket feltöltenek, egyszerűen lélegzetelállító, amiket ott csinálnak a koreográfusok és a táncosok. Szerintem simán megéri vetni rájuk egy pillantást. ;)
Harmadik megálló - 8 félelem

1. Sötét
Kiskorom óta félek a sötétben, és leginkább azért, mert elég nagy dioptriájú a szemüvegem, és alig látok, max. halvány, elmosódó körvonalakat. Egyszer még az ajtófélfát is lefejeltem, mert nem láttam, és azóta végképp tartok a sötéttől, vagy a sötétben csinálni bármit is…
2. Halál
Ez igazából amolyan fele-fele arányban igaz, mert kisebb koromban féltem rettenetesen attól, hogy egyszer már nem fogok élni, és mégis az meg milyen lesz… Most azt mondanám, hogy más szemszögből vizsgálom ezt a kérdést, ha elgondolkozok ezen.
3. Méhek és darazsak
A családunkban többen is allergiásak a csípésükre, és őszintén szólva nem szeretném kipróbálni…Elég az a tudat, hogy a szúnyogéra allergiás vagyok, bőven van bajom azzal is. :D
4. Peugeot 206
Haha, igencsak egyedi eset, de megvan az oka. Még 2014-ben egy ilyen típusú kocsival gázoltak el azon a zebrán, amin azóta járok-kelek, hogy az eszemet tudom. Itt van a házunktól pár méterre, mindig át kell mennem rajta, ha el akarok jutni valahova. Egy drágalátos nagypapi fogta magát, és kielőzte a belső sávból a zebra előtt megálló kocsit. Hát igen, eldicsekedhetek, hogy én már repültem, és higgyetek nekem, nem volt ez olyan jó :D Hála az égnek nem lett komolyabb bajom, de azért az emlék elég erősen megmaradt…
5. A szeretteim elveszítése
Januárban ment el a dédim, aki velünk élt, amióta az eszemet tudtam. A mai napig nehezemre esik elhinni, hogy tényleg nincs már velünk, és leírhatatlanul hiányzik. Ameddig lehet, nem akarom ezt újra átélni. Semmilyen családtaggal, ismerőssel, kisállattal, szeretett híres személlyel, vagy senki mással sem.
6. Klisé amit irkálok magamnak könyv gyanánt, vagy nem…?
Igen, most lebuktam, én is szoktam írni, de ez általában megmarad magamnak, esetleg egy nagyon szűk rétegnek az ismerőseimen belül, akiknek nagy nehezen megmutogatom. Mindig variálok, mert más sosem tudom, mi számít klisének, mi az, ami untatja ebben a műfajban az embereket… Na de hogy miről van szó, az még az én titkom marad egyelőre :P
7. Menni vagy nem menni?
Sokan buzdítanak már most arra, hogy amint lediplomázok, menjek ki külföldre dolgozni és élni. Őszintén szólva elgondolkoztam már ezen, az ösztöndíjjal való tanulás nagyon is vonz, de hogy ki is költözzek valahova…? Hát, ez még elég erősen a jövő zenéje, de attól tartok, túlzottan honvágyam lenne, s nem tudnám itt hagyni a családomat.
8. Elég lesz valaha is…?
Vajon lesz elég időm elolvasni az összes könyvet, amit szeretnék? Haha, úgy érzem kelleni fog ide egy időnyerő. :D
Negyedik megálló - 7 kívánság

1. Hedviget akarok, most…
Annyira szeretném, hogy igaz legyen, és én is kapjak végre egy levelet a Roxfortból, hogy felvettek… :’)
2. Nem bántja a szemét?
Annyira, de annyira boldog lennék, ha végre sikerülne csak úgy 50-70%-ban szemétmentessé varázsolni a mi kis bolygónkat…
3. Vissza a hippikorszakba
Komolyan, néha rosszabb vagyok, mint John Lennon, de naiv módon imádnám, ha végre nem arról szólna a híradó, hogy kit hogyan és miért öltek meg, ki hogyan és miért lett öngyilkos, mikor és hol robbantottak fel ilyen vagy olyan bombát, és még sorolhatnám… Jöhet a Miss World Szépségverseny szöveg: Világbéke!
4. Időutazás
Olyan sokszor ábrándoztam már el, hogy milyen lenne, ha lehetséges lenne utazni az időben… Biztos, hogy az összes kedvenc költőmet meglátogatnám valahogy, elmennék az írói estekre, és a különböző történelmi korszakokban is kipróbálnám magam, milyen lett volna úgy élni, az adott időszakban.
5. Végignézni a napfelkeltét…
Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni. :D
6. Jókislány + rosszfiú = szerelem3
Egyszer, de csak egyetlen egyszer úgy kipróbálnám, milyen az ilyen romcsi főhősnők helyében lenni… :’D
7. Nyitott könyv az életem
Komolyan imádnám, ha bele tudnék mászni a kedvenc regényeimbe, és ott maradhatnék én is… :D
Ötödik megálló - 6 hely

1. Szentpétervár
Öhm, az orosz-mániám után ezt nem kell különösebben magyarázni. Álmaim városa, szeretném felfedezni minden egyes apró szegletét.
2. Moszkva
Szintén orosz, szintén meg szeretném ismerni - valakinek bármi ellenvetés? :D
3. Egyiptom
Imádtam a történelem órákon, amikor Egyiptomról beszéltünk. Csak úgy ittam magamba az információkat, érdekességeket, és azóta is nagy vágyam, hogy láthassam a piramisokat.
4. Görögország
Egy az egyben az a helyzet vele, mint Egyiptommal. Itt elsősorban az istenek miatt szerettem bele az egész görög létbe és kultúrába - na és persze ki ne szeretni igazi görög sarut? :D
5. Szöul
A kedvenc együtteseim és a legmenőbb táncsuli egy helyen - most vicceltek? Ki nem hagynám, ha lehetőségem nyílna elmenni! :D
6. Narnia
Vigyázz szekrény, jövök!
Hatodik megálló - 5 étel

1. Hortobágyi húsos palacsinta
Csakis amit a papám csinál. Szigorúan véve. És én is ugyanezt a receptet szeretném megtanulni. :)
2. Nachos és sajtszósz
Mozi-feeling otthon is - imádom :D
3. Málna, málna, málna
A kedvenc gyümölcsöm, ennél többet nem kell mondanom. :D
4. Camembert sajt
Minden formában és mennyiségben!
5. Saláta házilag
Bármilyen házilag gyártott saláta - imádom, amikor anyuval nekiállunk összekutyulni mindenféle zöldséget, és kisül valami fenomenális belőle. :D
Hetedik megálló - 4 könyv

1. Jodi Picoult - Apró csodák
Ez a könyv azóta is kísért, a szó pozitív értelmében. Egyszerűen zseniális, remekműnek tartom a mai napig.
2. Benyák Zoltán - A nagy illúzió
A fantasy könyvek koronázatlan királya nálam egyelőre Zoltán marad, ehhez nem fér kétség. Még mindig sokkhatás alá kerülök, ha eszembe jut, hogy beszéltem vele személyesen és interjút is készítettem vele - megtisztelő és felbecsülhetetlen volt mind a kettő!
3. Jennie Melamed - Lányok csöndje
Megbotránkoztató, sokkoló és lenyűgöző. Méltó „ellenfele” az első helyen említett könyvnek, ugyanolyan zseniális, amit az írónő megalkotott ebben a regényében - megérdemli a figyelmet.
4. Marie-Aude Murail - Tartós hullám & Matthew Quick - Boy21
Mindkét könyv ugyanolyan fontos számomra, mindkettő más miatt, de a két különböző üzenet, amit a kötetek magukban hordoznak, egyaránt fontosak számomra.
Az előbbi azért, mert megtanít minket arra, hogyan legyünk önmagunk; az utóbbi pedig azért, mert megmutatja, hogy néha újra kell kezdeni mindent ahhoz, hogy teljes életet élhessünk.
+1 Frank Márton - A világ peremén (Páratlanok 1.)
Mert egy lenyűgöző új írói tehetséggel állunk szemben.



Nyolcadik megálló - 3 film

1. A szoba
Emma Donoghue könyve alapján - erre nincsenek szavak. Mindenkinek látnia kell ahhoz, hogy megértse mit ad nekünk az írónő a filmen és a könyvön keresztül.
2. Nerve - Idegpálya
Szigorúan csak a film, mert az brutálisan jó lett!
3. 27 idegen igen
Az örök kedvenc romantikusom, bármikor képes vagyok újranézni!
Kilencedik megálló - 2 dal


„The blood in my veins
Is made up of mistakes
Let’s forget who we are
And dive into the dark
As we burst into color
Returning to life
'Cause I’ve got a jet black heart
And there’s a hurricane underneath it
Trying to keep us apart
I write with a poison pen
But these chemicals moving between us
Are the reason to start again.”



„Shout out to my ex, you're really quite the man
You made my heart break and that made me who I am
Here's to my ex, hey, look at me now
Well, I, I'm all the way up
I swear you'll never bring me down
Shout out to my ex, you're really quite the man
You made my heart break and that made me who I am
Here's to my ex, hey, look at me now
Well, I'm, I'm all the way up
I swear you'll never, you'll never bring me down.”

Mindkét dal segített a legnehezebb időszakomban, és hozzájárultak ahhoz, hogy azzá váljak, aki ma, most vagyok. Tudom, túl érzelgős vagyok néha, de a zene egy nagyon fontos részét képezi az életemnek, és ez a két együttes, ezzel a két számmal velem fog jönni még a síromba is, erre mérget vehettek. :D
Tizedik megálló - 1 kép rólam
És íme, itt vagyok én… voilá! :D
A kihívást köszönöm az én drága Everglow barátnőmnek, s ezúttal szeretném megjelölni az én kiválasztottjaimat: Pati, Lili, Petra & Reni és Edmond - imádlak titeket, és már alig várom a ti bejegyzéseteket! :*
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés