ÉRTÉKELÉS - Matthew Quick : Boy21

Sziasztok molyok! :)

Ma egy olyan Vörös Pöttyös könyvről írtam nektek, ami enyhe kifejezéssel élve felülmúlta minden várakozásomat. Matthew Quick írótól hivatalosan is ez lett a kedvenc könyvem az eddigiek közül. Ezúton is köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak a lehetőséget! :)
Szerző: Matthew Quick
Cím: Boy21
Kiadás éve: 2017
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 256 oldal
Műfaj: Kortárs, ifjúsági, barátság
Eredeti cím: Boy21
Most már tudom, hogy miért szerettem meg Matthew Quick - et annyira, amikor a Bocsáss meg, Leonard Peacock!-ot olvastam. Számomra annyira más, annyira különleges történetet kaptam tőle, hogy azonnal a szívembe zártam őt is, és a könyvét is. Mondanom se kell, mennyire izgultam, amikor megtudtam, hogy hozzánk érkezik is a Boy21 c. regénye - már az angol fülszöveg alapján tudtam, hogy ezt a könyvet nekem meg kell szereznem, bármi áron.
„Ez az a fajta könyv, ami szép lassan és fájdalmasan töri össze a szíved.”
Azt hiszem, hogy a Boy21 úgy, ahogy van, tökéletes. A szereplők, a személyiségük, a cselekmények és a mondanivaló is. Egytől - egyig olyan zseniálisan lettek kidolgozva, hogy még most is tátva marad a szám, ha visszagondolok rá.
Finley és Russel kapcsolata sokkal több puszta barátságnál. Ennek a különleges találkozásnak köszönhetően, amikor a főszereplőnk megismerkedik Boy21-el, az élete mondhatni fenekestül felfordul. Az amúgy sem könnyű helyzetben levő fiúnak csak púp a hátán a gondjaira bízott, saját magát ufónak képzelő Russ, és ez sokáig érezhető is rajta, hiába próbálja ezt tagadni.
„Sosem volt igazi fiú barátom.”
Tudtam, hogy Matthew megint olyat fog alkotni, ami a lelkemig fog hatolni, de arra nem voltam felkészülve, ami ezúttal várt. Az író nem kímélte az olvasókat a mondanivalója súlyával, csak beburkolta azt Finley történetébe, hogy könnyebben fel tudjuk dolgozni a finoman adagolt üzenetet, a váratlan csavarok és az állandó feszültség közepette, ami szépen megbújt a sorok között.
„Elgondolkozom azon, amire céloz, és talán igaza van. Talán mindketten szerepet játszunk, hogy elviseljük az életet.”
Imádtam olvasni ezt a történetet, mert mindent megkaptam benne, ami számomra egy csapásra letehetetlenné változtat egy könyvet: érdekes, jól megformált karakterek, elképesztő háttértörténettel, valamivel keményebb, ridegebb világ, fordulatok sokasága, állandó izgalom és feszültség, ami garantáltan fenntartja a kíváncsiságot, egészen a végkimenetelig.
„Te erőt adsz az embereknek azzal, amilyen vagy.”
Őszintén szólva, nem szokásom újraolvasni a könyveket, túlzottan zavar, hogy tudom mi fog történni, s mi lesz a végkifejlet de azt hiszem, ezen Matthew Quick-nek sikerült változtatnia: a két fiú barátságának története ugyanis annyira megindító volt számomra, mindazokkal az eseményekkel együtt, amin keresztül kellett menniük, hogy újra tudják kezdeni az életüket, hogy igen, szeretném ezt a fajta szívbe markoló élményt újra átélni.
Csillagozás: 5* / 5
Ajánlom… mindenkinek, aki szeretne egy jegyet Roxfortba. :)
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

1 megjegyzés

  1. Halihó Szívem!

    Nagyon tetszett, hogy mint máskor is, szívből szóltál. Ezek után kíváncsi vagyok magára a könyvre is, mi lehet ennyire szuper, ami ennyire elnyerte a tetszésed. :)

    Pusszancs,
    Your Szisztör Bestie

    VálaszTörlés