ÉRTÉKELÉS - Jeff Kinney : Diary of a Wimpy Kid - The long haul



Szerző: Jeff Kinney
Cím: Diary of a Wimpy Kid - The long haul
Kiadás éve: 2014
Kiadó: Amulet Books
Oldalszám: 218 oldal
Műfaj: Gyermek - és ifjúsági, humoros
Hát, igen... Ez volt az első igazi angol nyelvű olvasmányom - és tudjátok mit? Imádtam.
Nem is tudom, mikor olvastam utoljára Jeff Kinney könyveit na és persze hogy meddig, de esküszöm, újra gyereknek éreztem magam, és ez valami fantasztikus volt!
Csak azért mertem kivenni a könyvtárból, mert valamennyire még emlékeztem a szereplőkre, s azt gondoltam, hogy tökéletesen megfelel egy kezdésnek, ami az idegen nyelvű könyveket illeti. Öhm, igen, elég kemény lett volna a Trónok Harcával indítani az angol nyelvű olvasási pályámat, vagy egy Coelho művel, úgyhogy szerintem teljesen jól választottam. :D

Amikor a helyedet a csomagokkal kell megosztani... :D

Nem is csalódtam, az egész történetet végigmosolyogtam, ugyanolyan jellegzetes, „Greges” stílusban volt elmesélve, mint ami halványan derengett az emlékfoszlányaim közt, s még ha nem is az én korosztályomnak szólt, azt hiszem pont emiatt imádtam annyira olvasni.
A főszereplőnk most egy kirándulás élményeit osztotta meg velünk - ahol azért, valljuk be, ennyi minden csak nem sikerülhet félre a való életben… :D De ettől eltekintve nagyon szórakoztató volt, ahogy a tökéletesen eltervezett családi kiruccanás fokozatosan csődbe ment - és közben persze mindenki hozta a már tőle megszokott formáját.

A pillanat, amikor rájössz, hogy nem is olyan biztos, hogy el fogtok férni abban a kocsiban...

A stresszes suli időszakban kifejezetten jól jött ez a könnyedebb, humorosabb stílus, amihez talán még az agyi kapacitásom is megfelelő volt, ami a jelenlegi helyzetet illeti – jó, nyilván csak viccelek, de néha tényleg rosszabb vagyok, mint egy zombi :D, határozottan felemelő érzés volt hazafelé menet, vagy akár a padban ülve felnevetni a kirándulás alakulásán.

A hatalmas izgalmak közepette elalszik az öcséd, és senki sem mer megmukkani, nehogy felkeljen :D

Felesleges tovább szaporítani a szót, ha szeretnél elkezdeni olvasni angolul, de nem tudod, hogyan vágj bele, én személy szerint csak bátorítani tudok mindenkit, hogy keressen egy Jeff Kinney könyvet, mert garantáltan jól fog mulatni.
Kit érdekel, hogy gyermek - és ifjúsági regényt olvasol? Valahol mindent el kell kezdeni, nemde? ;) Úgyhogy kezeket fel, ki szeretne újra gyerek lenni?
Csillagozás: 4,5 / 5
Ajánlom… mindenkinek, aki szeretne elkezdeni más nyelven is olvasni, s eközben felhőtlenül szórakozni.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés