ÉRTÉKELÉS - Holly Smale : A lány, akit soha senki nem vett észre (Geek Girl 1.)



Szerző: Holly Smale
Cím: A lány, akit soha senki nem vett észre
Kiadás éve: 2014
Kiadó: Manó Könyvek
Oldalszám: 352 oldal
Műfaj: Ifjúsági, humoros, romantikus
Eredeti cím: Geek Girl
Ó, Harriet Manners… Esküszöm, hogy egy igazi példakép vagy! Egy cuki és nagyon is szerethető geek, aki a hibáival együtt tökéletes.
Most haragudtam meg magamra, amiért nem olvastam előbb Holly Smale könyveit. Valaki csapjon már le, mint a taxiórát…
Emlékszem, hogy a Geek Girl sorozattal is mennyit teketóriáztam, mielőtt lecsaptam volna rá a könyvtárban. Hát, mit ne mondjak, elég nagy hiba volt halogatni…


Még mielőtt belekezdtem volna, többször is megnéztem magamnak a könyvet és a fülszöveget is, hogy megbizonyosodjak róla, ez nekem való és biztosan tetszeni fog-e. Esküszöm nektek, még életemben nem éreztem magam ekkora idiótának, mint most…
Harriet annyira szerethető karakter, hogy egyből lehet vele azonosulni, a maga módján pedig azonnal belopja magát az olvasó szívébe. Ahogy elmeséli, hogyan indul be a modellkarrierje, miképp és miért akar megváltozni; a személyisége egy olyan hangulatot csempész bele a történetbe, aminek köszönhetően egyszerűen nem lehet abbahagyni az olvasást egy percre sem.

„- Sajnálom. Ez, ööö, nagyon… - Milyen? Hogyan lehet jellemezni egy kalapot? - Kalapos - improvizálok, majd megveregetem és visszateszem a pultra.”

A cselekmények csak úgy pörögnek, egyik konfliktus jön a másik után, hazugságokat halmozunk hazugságok hátára, amik csak újabb problémákat szülnek - mindezt pedig megfűszerezzük egy kezdő modell pályájának nehézségeivel és egy vagy inkább tíz kiló humorral. Na igen, gondolok itt elsősorban Wilburre, aki Wilbur és nem William, aki valami hihetetlen figura, a maga saját kitalált nyelvével. :D

„- A „farmeremet lehányták”. Imádom. Micsoda képzelőerő! Drága kis… Lábhoz. - És Wilbur itt megáll, maga elé tol, és végigvezet egy igencsak sűrű tömegen, ami nagyon mérges arcú lányokból áll. - Azt hiszem, most fogod megmenteni a karrieremet, én pici tigrisbugrisom.”

„- Nick! - kiált fel Wilbur elragadtatva. - Hát itt vagy! - Aztán olyan csodálkozva néz az asztalra, mintha az egy átjáró lenne egy alternatív univerzumba. - Hányan vannak még az alatt az asztal alatt?”

Igazság szerint én azt élveztem annyira a könyvben, hogy Harriet végig önmaga tudott maradni, nem ragadta magával a hirtelen jött hírnév, és mindent a maga módján vitt véghez és oldott meg.

„Legyél önmagad, és hagyd, hogy mások is önmaguk legyenek. És ha más vagy, mint a többiek, annál jobb. Milyen unalmas is lenne a világ, ha mindenki ugyanolyan lenne.”

De ami a legjobb volt az egészben, hogy a főszereplőnkkel együtt én is rájöttem arra, hogy igenis jó másnak lenni.
Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… mindenkinek, egytől - egyig.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés