ÉRTÉKELÉS - J.K.Rowling : Bogar Bárd meséi

Szerző: J. K. Rowling
Cím: Bogar Bárd meséi
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Animus Kiadó
Oldalszám: 128 oldal
Műfaj: Ifjúsági, fantasy, mese
Eredeti cím: The Tales of Beedle the Bard
Már nagyon régóta szerettem volna elolvasni a kiegészítő köteteket a sorozathoz, ha már ennyire hű Potterhead-nek tartom magam - hát, kissé szégyellem, hogy ez még csak most történt meg, de jobb későn, mint soha, nem igaz? ;)
Nagy szerencsémre az iskolánk egyik tanárnője ugyanúgy imádja a sorozatot, mint én; s amikor meghallotta, hogy még nem tudtam elolvasni sem a Bogar Bárd meséit, sem a Kviddics évszázadait, sem pedig a Legendás Állatok és Megfigyelésük c. könyveket, az első reakciója az volt, hogy másnapra be is hozza nekem mindet - a Harry Potter fanok márpedig tartsanak össze! :D
Ebben a meseszép kék könyvecskében jól van na, imádom a kéket, ez a kedvenc színem olyan mesék vannak, amiket a varázslóvilágban olvasnak esténként a szülők a gyerekeiknek - mindez pedig meg van spékelve Albus Dumbledore megjegyzéseivel, amik a történetek után következnek.
Az első, A varázsló és a pattogó fazék, egy olyan varázslóról mesél nekünk, aki nem hasonlít az édesapjára, így annak régi szokását sem követi, miszerint segít a körülötte élő mugliknak, hiába kérte erre halála után. Esküszöm, ez volt az egyik olyan történet, ami a legjobban megmosolyogtatott, hiszen nem nevezhető igazán hétköznapi megoldásnak a „megleckéztetésnek” az a módja, hogy egy szemölcsös, bőgő, nyöszörgő fazék lohol mindenhova az ember illetve bocsánat, varázsló után.


A következő lett az egyik kedvencem, természetesen A három testvéren kívül A szerencse színes szökőkútja. Adott egy szökőkút, aminek a vizében ha megfürdik a kiválasztott boldogtalan személy - legyen az halandó vagy varázstudó - egész hátralévő életében boldog és szerencsés lesz. Igazság szerint ehhez a meséhez személyes emlékek is fűznek, az iskolánk Harry Potter vetélkedőjén indultam az egyik barátnőmmel, és a csapatnevünk Amáta & Altéda volt - na vajon honnan vettük a neveket? :D jaj, hát nem is tudom… Ezt félretéve, a három boszorkány és az egy szem lovag esete annyira imádnivaló volt, hogy egyből belopta magát a szívembe.


A harmadik, s egyben a legnagyobb kedvencem, ami most már vetekszik az örök klasszikus favorittal: A mágus szőrös szíve. Talán ez a legmorbidabb mese az összes közül, kissé ijesztő is, de nem tehetek róla; egyszerűen imádtam. Még mindig nem tudok teljesen egyetérteni a mágus elméletével, miszerint a szeretet/szerelem elveszi az emberek méltóságát. Személy szerint sosem kedveltem a hozzá hasonló rideg és szőrös szívű embereket a valóságban sem, s itt csak az a probléma, hogy a mi drágalátos mágusunk sajnos túl későn kap észbe…
Talán Nyiszi nyuszi és a locsifecsi fatönkön nevettem a legtöbbet, ugyanis itt aztán mindenki pórul jár :D Az öreg mosónő nemcsak kineveti a királyát és a csalfa mágust, aki tanítja, hanem helyre is teszi a dolgokat, de nem akárhogy… :D


És elérkeztünk ahhoz a történethez, ami számomra továbbra is letaszíthatatlan marad a trónról: A három testvér meséje. Bármikor, amikor újra hallom vagy olvasom ezt a történetet, ugyanazokat az érzelmeket élem át, mint az első alkalommal. Akárki akármit mond, ezt a mesét senki és semmi sem múlhatja felül. 


Igazság szerint annyira élveztem Bogar Bárd történeteit olvasni Dumbledore írásaival együtt, hogy szinte észre sem vettem, hogy elrepült velem az idő és ki is olvastam ezt az apróságot. Egyszerre voltam szomorú és boldog, hogy vége lett, de hátha megtaláltam azt a könyvet, amit végre újra fogok olvasni.
Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… minden Potterhead-nek kivétel nélkül!
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés