VASÁRNAP VERSBEN MONDOM EL

Sziasztok molyok! :)

A mai nappal elérkezett a harmadik posztja a közös rovatunknak Bree-vel, ahol a boldogságról hoztuk el nektek a kedvenc versünket - kíváncsiak vagytok, hogy számomra mi is a boldogság?

Komjáthy Jenő: A boldogság mi?
A boldogság mi? Önfelejtés,
Örvény fölött mosolygva lejtés.
A boldogság mi? Nyugalom,
Virágos, enyhe sírhalom.
A boldogság mi? Szép önösség,
Hideg sugárod, büszke fönnség!
A boldogság mi? Hatalom,
Gőg a kényúri homlokon.
A boldogság mi? Röpke mámor
Az élvek légi poharából.
A boldogság mi? Szerelem,
Mely üdvözít, mert végtelen.
A boldogság mi? Összhangzat,
Fájdalmak szülte égi magzat.
A boldogság mi? Győzelem
A kínokon, az életen.
Azért szerettem bele már akkor Komjáthy Jenő versébe, amikor először olvastam, mert véleményem szerint elképesztően igaz mindaz, amit leír, s nem kis súlya van a mondanivalójának - én pedig odavagyok az ilyen alkotásokért.
Minden alkalommal, ahányszor csak elolvasom, mindig másképpen értelmezem a sorokat, s mindig másban tud nekem segíteni ez a vers.
Szóval mondjátok csak el nekem: A boldogság mi?
~Anna & Bree

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés