ÉRTÉKELÉS - Julia Lewis Thomson : Többek által

Sziasztok molyok! :)

Ma egy olyan könyvről írtam nektek, amiről még mindig nehezen tudok beszélni, most is alig jutok szóhoz… Miután kiolvastam, hajnali negyed háromkor, egyszerűen nem tudtam mit kezdjek magammal, csak ültem az ágyamban, s bámultam ki a fejemből. Elképesztő, hogy egy ilyen kicsi regény mekkora hatással volt rám - nagyon köszönöm az Álomgyár Kiadónak, és persze az írónőnek, hogy elolvashattam!
Szerző: Julia Lewis Thomson
Cím: Többek által
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Álomgyár Kiadó
Oldalszám: 248 oldal
Műfaj: Romantikus, new adult
Na jó, ígérjétek meg nekem, hogy senki sem fog kinevetni. Én egészen addig abban a hitben éltem, hogy Julia Lewis Thomson egy külföldi írónő, amíg el nem kezdett figyelni Molyon. És micsoda meglepetések is érhetik az embert, ha nem nézi meg tüzetesebben a könyv fülszövegét, csak mielőtt nekikezdene az olvasásnak! Anna Annáról olvasott - már csak emiatt sokkal izgatottabban fogtam a kezembe a könyvet, s kíváncsian vártam, hogy mennyire lesz szimpatikus a főszereplő, és mennyire tudok majd azonosulni vele.
„Görcsösen meg akarsz felelni mindenkinek, pedig csak magadnak kellene.”
Elképesztő, mennyire magamra ismertem Annában, rengeteg olyan tulajdonsága vagy éppen élménye van, amivel én is rendelkezem, vagy pedig én is éltem át hasonlót, s ezért nagyon hamar a szívemhez nőtt a karaktere, és meg tudtam érteni a személyiségét.
„ - De miért szeret? Miért szeretne engem bárki is?
- Önmagadért.
- Bennem nincs semmi olyan, ami érdemes lenne valaki szeretetére.”
A többi szereplő is hamar belopta magát a szívembe, hiszen mindannyian annyira valóságosan voltak ábrázolva, hogy legszívesebben belemásztam volna a könyvbe, hogy el tudjak menni a Defektesek egyik koncertjére, és megismerjem őket, s én is együtt bulizhassak velük noha még soha életemben nem voltam bulizni, de valamikor mindent el kell kezdeni, nem igaz?
„- Na köszi! Először azt mondod, hogy szeretsz, utána meg kétségbe vonod, hogy pasi vagyok. Ez most fájt!”
Ezek után már nyilván nem mehetek el szó nélkül a történet mellett, mivel az is olyannyira reális beállítottságot kapott, hogy konkrétan teljesen kézzelfogható volt. Tökéletesen ábrázolta, hogy milyen a mai világban egy olyan lány lelkivilága, akit nem csak elhagyott az egyik olyan személy, akinek mondhatni a legmeghatározóbb szerepe lenne az életében, de ráadásul még egy olyan emlékkel is küzd, ami nem kicsit keseríti meg a mindennapjait.
„ (…) ha megnyílnál nekik, és nem ragaszkodnál a tökéletesség eszményéhez, meglátnád, hogy ugyanolyan vagy, mint ők. A többiek sem hibátlanok, és közel sem normálisak. Ne a múlttal törődj, és azzal, ami elveszett! Örülj annak, ami van!”
Az írónő először kedvesen biztonságba ringatott, jóhiszeműen azt gondoltam, hogy minden rendben lesz, majd hirtelen, amikor a legkevésbé számítottam rá, kitépte a szívemet a helyéről, megtaposta párszor, s szépen visszatette a helyére, óvatosan, mintha mi sem történt volna.
„Vajon tudta, hogy az életemnél is jobban szeretem?”
A Többek által egyáltalán nem egy szokványos new adult regény - amikor azt hiszed, tudod mi fog történni, akkor kapsz egy akkora pofont a regénytől, hogy legszívesebben vagy a kukába hajítanád, vagy ki az ablakon, netalántán te magad üvöltenéd le a szereplők fejét, mert már egyszerűen nem bírod tovább nézni a hibákat, amiket elkövetnek.
„Nagyon jó volt vele, olyankor úgy éreztem, hogy egy átlagos lány életét élem, és nem kísérik minden lépésemet tragédiák.”
Annak ellenére, hogy most úgy érzem magam, mint akin átment egy úthenger, azt gondolom, hogy az írónőnek sikerült egy akár hétköznapinak mondható történetet úgy megírnia, hogy az olvasó egy elképesztő érzelmi hullámvasúton találja magát, és egy percre se tudjon elszakadni a könyvtől.
„Semmi sem tart örökké. Te mondogattad mindig, és már én is megtanultam, hogy így van.”
Anna karaktere megmutatja mindenkinek, hogy milyen megjárni az élet sötétebb, könyörtelen oldalát, és milyen az, ha az ember a saját hibáiból tanulva áll újra lábra, kezd új életet, s tanul meg újra szeretni.
Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… mindenkinek, aki a saját útját szeretné járni az életben.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés