ÉRTÉKELÉS - Benyák Zoltán : A nagy illúzió

Sziasztok molyok! :)
A mai napon egy olyan könyvről hoztam nektek értékelést, ami már az első oldalakkal megvett magának kilóra, s egyből 2017 legnagyobb kedvencei közé lopta magát nálam - ha tehetitek, olvassatok Benyák Zoltántól, higgyetek nekem, nem fogjátok megbánni ;)


Szerző: Benyák Zoltán
Cím: A nagy illúzió
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Athenaeum Kiadó
Oldalszám: 368 oldal
Műfaj: Fantasy, misztikus

Emlékszem, mennyien mondták már nekem, hogy ha igazán jó fantasy-t szeretnék olvasni, akkor minél előbb szerezzek be egy Benyák Zoltán könyvet, és garantáltan nem fogom megbánni a döntésemet. Ezúton is nagyon köszönöm az Athenaeum Kiadónak, hogy magaménak tudhatom A nagy illúzió c. regényét, ami elsöprő sikert aratott nálam.
„Ha elfelednek, meghalsz!”
A történet olyannyira megfogott már a fülszöveg elolvasása után, hogy alig vártam, hogy belevethessem magam ebbe hatalmasnak ígérkező kalandba. Még csak az 55. oldalon jártam, amikor elkezdtem egyre jobban megkedvelni a Benyák - féle túlvilágot:
„A holtak bármit meg tudnak szokni.”
Imádtam, hogy egy percre sem unatkoztam olvasás közben, és ezt nemcsak az író fantasztikus stílusának köszönhettem, hanem a rendkívül egyedi karaktereknek, és ennek az elképesztő, rejtelmes világ fokozatos feltárásának is.
„ - Tom Pastor! Te vagy a legkiállhatatlanabb utasom.
- Rendben. Elhiszem. Csak mondd, hogy létezik macsakamennyország!”
Nagyon tetszett, hogy mondhatni egyből belevágtunk a lecsóba, nem teketóriáztunk egy percet sem - Tom Pastornak azonnal bele kellett vetnie magát a halottak világába, hogy teljesítse a küldetését, amiről az az ismerős hang beszélt abban az ütött - kopott telefonfülkében, a sivatag közepén. Ez elég jól hangzik kezdésnek, nem?
„ - Tom - kérdezte egy férfihang a vonalban. Ismerős volt, de Tom, ha agyonütik, se tudta volna megmondani, honnan. - Tom? Te vagy?
- Én vagyok.
(…)
- Miről beszél?
- Hogy miről? Arról, hogy olykor nem hiszel majd a saját szemednek. Azt gondolod majd, hogy megőrültél. Kételkedsz az elméd épségében. És mikor azt hiszed, hogy nem lesz már ennél elképesztőbb, akkor kiderül, hogy mégis.
(…)
A vonal megszakadt, vagy a férfi letette.
Tom egyedül maradt egy telefonfülkében, amit egy sivatag közepére dobtak.”
Ezek után bukkant fel Nina, egy ősöreg Chevy Chevelle-ben, s kezdetét is vette a hosszú utazás, amire a könyv invitált bennünket. Az idő és a tér mit sem számított, egy perce még csak London utcáin kóboroltunk a szereplőkkel, majd hirtelen már az Atlanti - óceánban úsztunk - noha nem volt sehol sem víz. Látjátok, milyen menő ez a hely? Térkép nincs, de miért is kellene, ha minden folyamatosan változik?

A történetben oly sokat emlegetett Chevy Chevelle, ami a borítón is visszaköszön - mit gondoltok, furikázzak én is egy ilyennel az utakon? Na jó, ez egy nagyon rossz vicc volt.


Egy olyan világon kalauzolt keresztül minket az író, ami egyszerre mosolyogtatott meg, felidézve gyerekkorunk emlékeit, s facsarta ki a szívünket, láttatva, mi történik, ha valakire már nem emlékeznek odaát.
„ - Egyébként így van. Minden addig tart, míg a kibaszott Keselyűember úgy seggbe nem rúg, hogy átrepülsz a végleges megsemmisülésbe.”
Valahogy így tudom elképzelni a végleges megsemmisülést...


Az elszántan a lánya után kutató festő kalandjait átélve mi is a részesévé válhattunk ennek az elképesztő történetnek, és higgyetek nekem, hogy ha szeretitek ezt a műfajt, akkor ugyanannyira imádni fogjátok, mint én.
„ - Mi az, ami hátra van még?
- Elmondom Lilynek, amit akarok. És ha elmondtam… jöhet a néma csend.”
Ez a könyv egy olyan élményt nyújt az olvasóknak, ami megmutatja, hogy az ember bármire képes a szeretteiért, és bebizonyítja, hogy igenis van élet a halál után.
„Gyerek voltam még, és nem gondoltam, hogy az emberek olykor azért halnak meg, hogy együtt legyenek azzal, akit szeretnek.”
Úgyhogy hatalmas köszönettel tartozok Benyák Zoltánnak, hiszen mától a magyar írók közül egy újabb alkotót mondhatok az egyik legnagyobb kedvencemnek.
„Ha nem tudod megváltoztatni az életet, változtasd meg a halált!”
Csillagozás: 5* / 5
Ajánlom… minden fantasy rajongónak, kivétel nélkül!
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés