ÉRTÉKELÉS - Eve Ainsworth : 7 nap



Szerző: Eve Ainsworth
Cím: 7 nap
Kiadás éve: 2015
Kiadó: Tilos az Á Könyvek
Oldalszám: 228 oldal
Műfaj: Kortárs, ifjúsági, zaklatás
Eredeti cím: Seven Days

Aki ismer, tudja, mennyire szeretek a könyvtárban bóklászni és minden polcot végigbogarászni. Általában ilyenkor szoktam megtalálni azokat a regényeket, amikről alig; vagy még nem is hallottam. Nem volt ez másképp a legutóbbi alkalommal sem, ekkor akadtam rá erre a könyvre. A borítója keltette fel a figyelmemet, így hát tettem egy próbát, s miután elolvastam a fülszöveget, azonnal ki is kölcsönöztem. Mindig is szerettem azokat a témákat, amik a mindennapokban jelenlévő problémákat dolgozzák fel. Az írónő a lehető leggyakoribb jelenséget választotta - az iskolai zaklatást.
Ezt az egy hetet ami alatt valljuk be, a való életben is rengeteg dolog megtörténhet két szemszögből követhetjük nyomon: a bántalmazó és a bántalmazott gondolatait egyaránt megismerhetjük, a magánéletükkel együtt. Ez nekem azért tetszett, mert így láthattuk, hogy korántsem biztos, hogy a másik, támadó félnek sokkal jobb élete van, mint nekünk. Mindennek megvan a maga oka, s ezt nagyon jól tükrözi a regény is.
„- Lehet, hogy különc vagyok - áll fel Phillip -, de veled ellentétben legalább jól érzem magam a bőrömben.”
A cselekmények gyorsan pörögtek, egyik dolog jött a másik után, s ahogy teltek a napok úgy ástunk egyre mélyebbre a két főszereplőnk mindennapjaiban.
Ugyanígy, fokozatosan durvult el a lányok közti piszkálódás, ami nagyon hamar elkezdett átcsapni zaklatásba és megfélemlítésbe.
„Azt mondják, a szeretet és a gyűlölet között keskeny a határ.”
Az egész történet reális, a karaktereket mintha csak a mai tinik mintájára alkották volna, szerintem bárki tudna mutatni olyan személyeket, akik a tulajdonságaik alapján megfelelnek az egyes szereplőknek.
Még ha kissé valószerűtlennek is tűnik a végkifejlet, habár így hirtelen belegondolva, nem biztos, hogy annyira valószerűtlen lenne, kivételek mindig vannak, nem? egy, a témája ellenére könnyedebb, gyorsan pergő, tanulságos történetet kap az olvasó, ami biztosan nyomot hagy benne, még ha csak egyszer fogja elolvasni - akkor is.
„A fájdalom nem gyengeség. Az erő abból jön, ha továbbmegyünk.”
Csillagozás: 4 / 5
Ajánlom... azoknak, akik szeretik az ilyen a témákat, s nem riadnak vissza attól, ha egy könyvben a mai tini társadalom kellős közepébe csöppennek bele.
~ Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés