ÉRTÉKELÉS - Aziz Ansari : Modern Románc

Szerző: Aziz Ansari
Cím: Modern Románc
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalszám: 260 oldal
Műfaj: pszichológia, ismeretterjesztő, humoros
Eredeti cím: Aziz Ansari - Eric Klinenberg : Modern Romance
 
Amikor először megláttam ezt a könyvet, elég furcsa grimasz ülhetett ki az arcomra, mert az ismerősöm, akitől kölcsönkaptam, elkezdett sírva nevetni rajtam. Mentségemre szóljon, ritkán látok olyan borítót, ahol maga az író pózol a telefonjával a kezében, ráadásul a szemei helyén rózsaszín szívecskék vannak. Viccet félretéve, érdekes első benyomást tett rajtam - egy stand up-os fickó egy ilyen témáról? Hát... miért ne? Sok huzavona után bár, de kíváncsian láttam neki az olvasásnak.
Be kellett látnom, hatalmasat tévedtem, mikor azt gondoltam, hogy ez egy unalmas, nagyon kioktató jellegű olvasmány lesz a társkeresésről és annak változásairól. Ehelyett egy lazább hangvételű, fantasztikus humorral fűszerezett ismeretterjesztő könyvet tartottam a kezemben, amiből igazából nevetve tanul az ember. 
Ahogy haladtam előre a fejezetekben, egyre jobban belemerültem a témába, néha alig tudtam feleszmélni, hogy hol vagyok, mi történik körülöttem, és hogy én egyeltalán ki a jó fene vagyok. Szerencsére mindig minden rendben volt, de az ténylegesen igaz, hogy ha egyszer belekezdesz, nagyon könnyen ott is ragadsz, ha éppen nincs más tennivalód és tudsz csakis az olvasásra koncentrálni.
A '60 - as évek társkeresési szokásaiból kiindulva jutunk el egészen a mai kor pártalálási módszereihez, ahol a baráti társaságokon keresztül az online ismerkedésig mindenféle lehetőség fellelhető. Aziz rengeteg mindennapos problémát és buktatót tár fel előttünk, amikről nem is gondolnánk, hogy a másik félnek rosszulesik, legyen szó szöveges üzenetről, vagy akár telefonhívásról és sms-ről. Az évek alatt történt változásokat nagyon jól szemléltetik a különböző grafikonok, és a példák, amiket az egyes témakörökhöz kapcsoltak.
Az biztos, hogy aki belevág a modern románc világának felfedezésébe, annak fel kell készülnie arra, hogy igenis fel fogja ismerni a saját hibáit, baklövéseit - velem is ez történt, szép kis fejcsóválások lettek belőle  -, viszont nagyon jó tanácsokat kap, s nem utolsó sorban segítséget, amikkel könnyedén túllendülhet rossz helyzeteken, vagy akár a kezdeti nehézségeken is.
Miután Aziznak köszönhetően végignevettem ezt a hihetetlen utazást a mai románcok elképesztő sokasága között, elgondolkoztam azon a sok változáson, amin átment ez az egész folyamat, s 17 éves fejjel, a 21.század tinijeként mennyire elképzelhetetlennek tűnnek bizonyos régi szokások, a mostani - mondhatni - elvárásokkal szemben.
Ahhoz képest, mennyire ódzkodtam ettől a könyvtől, mondva, ez nem az én világom, legalább annyira megkedveltem a végére és biztosan állíthatom: nem bántam meg, hogy elolvastam.
Aziz, valami fantasztikusat alkottál!:)
Csillagozás: 4,5 / 5
Ajánlom... azoknak, akik szeretnek nevetve új ismereteket szerezni.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés