ÉRTÉKELÉS - Chuck Wendig : Vészmadarak


Sziasztok molyok! :)
Ma egy olyan könyvről írtam nektek, ami igazán különleges stílust tudhat a magáénak, s éppen ezért roppant megosztó - lássuk csak, én hogyan vélekedtem róla. :)
Szerző: Chuck Wendig
Cím: Vészmadarak
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalszám: 300 oldal
Műfaj: Misztikus, horror, urban fantasy
Eredeti cím: Blackbirds
Hűha. Hű meg ha. Ha meg hű. Ez az író aztán nagyon tud valamit! Amint megláttam ezt a könyvet, egyből tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasni - akárki akármit mond, nekem ez a regény KELL Igen, lehet kissé ijesztő, de tényleg muszáj volt csupa nagybetűvel írnom és hát mit ne mondjak, enyhe kifejezést használok, ha azt mondom, hogy imádtam. Tény és való, a történethez alapjáraton kell egy kissé depressziósabb, borúlátóbb hangulat, mivel az egész könyvnek megvan a maga sajátos, ehhez hasonló légköre ami nem kicsit érződik olvasás közben és a morbid, valamivel mit akarok, jóval szókimondóbb stílusa.
Miriam karaktere nagy löketet adott a történéseknek, a trágárabb nyelvezet nélkül pedig nem lenne az igazi ez a kötet - kellett hozzá, hogy teljes legyen. Nem tudom, hogy van ezzel az, aki olvasta, és persze aki fogja olvasni, de én enélkül elképzelni se tudtam volna mindezt. Ha már szóba került a női főszereplőnk aki akármilyen meglepő, de az egyik kedvencem lett, muszáj megjegyeznem, hogy Chuck Wendig elképesztő karaktereket alkotott, mindegyiknek megvolt a maga múltja, a jelenlegi problémája, a magyarázata arra, hogy miért lett olyan, amilyen - mindegyikük fantasztikus és zseniális volt ebből a szögből nézve.
Miriam az adottságának köszönhetően igazán különleges életet él, ami elég szépen megkeseríti számára a mindennapokat, hiába beszélünk egy rátermett és igencsak tökös lányról. Fokozatosan nyertünk betekintést a múltjába, s ebben a harminc napban a szemünk láttára ment át egy hatalmas változáson, amivel finoman szólva is 180°-os fordulatot vett az élete.
„- A végzet egy mozdíthatatlan tárgy - magyarázza Miriam, ujjával végigsimítva a palack nyakán. - Az út adott. A végzet mindent előre elrendelt. Ez a mi kis beszélgetésünk? Már benne van a könyvekben. Már megírták. Úgy tűnik, mintha lenne fölötte hatalmunk, pedig nincs. A szabad akarat botorság, baromság, beetetés. Azt hiszed, ha veszel egy kávét, ha megcsókolod a barátnődet, ha belevezetsz egy apácákkal teli buszt egy tűzijátékgyárba, az a te döntésed. Te akartad így. Te hoztad ezt a döntést, és a döntésednek megfelelően cselekedtél, ugye? Bzzt! Té-héves. Mindannyiunk élete csak egy sor esemény, amelyet gondosan kikalkuláltak, hogy az előre eltervezett halálunkhoz vezessen. Minden pillanatunk. Minden cselekedetünk. Minden szeretetteljes suttogásunk és gyűlölet hajtotta gesztusunk… mind csak egy apró csavar egy óraműben, amely várja, hogy azon a végső órán megszólaltathassa a riasztót.”
Az egyik legérdekesebb alak, aki feltűnt a történetben, az Ingersoll volt, aki számomra csak egy önhitegető, szánalmas lény lett - szimplán megvolt benne a kellő brutalitás és kegyetlenség ahhoz, hogy végre tudjon hajtani bizonyos dolgokat, ami valamilyen téren előnyös, de olvasói szemmel nézve ő nem volt olyan szinten érdekes, mint a többi szereplő. A két segédje közül Harriet volt az, akin néztem nagyokat, s egyre csak az ismétlődött a fejemben, hogy ez a nő nem normális! Szerintem ő az egyik olyan karakter, aki tipikusan olyanra sikeredett, hogy a puszta gondolataival is tökéletesen meg tudja botránkoztatni az olvasókat.
Azt az egyet viszont sajnálom, hogy a drágalátos jómadarunkról, Ashley-ről, ez a név azért vicces, mert elsőre azt hittem, hogy egy nőről van szó nem tudtuk meg, hogyan éri el őt a végzete, ahogyan azt sem, mi lesz vele a történtek után - ezt az egy dolgot hiányoltam csak.
Louis pedig… Louis. Jól van na, nem tudok mit mondani erre az emberre, olyan aranyos volt számomra egész végig… Esküszöm, ez a kamionos volt a lehető legcukibb tényező az egész történetben. Fogalmam sincs miért, de egy hatalmas plüssmaciként képzeltem el, és őt nem tartottam rossz embernek - sőt, éppen ellenkezőleg!
A cselekmények nagyon gyorsan pörögtek, egyik pillanatban még minden ment a megszokott kerékvágásban, aztán hirtelen belecsöppentünk egy akció kellős közepébe. Igaz, volt egy - két olyan jelenet, amihez nem árt, ha van az embernek egy kis gyomra, de az én véleményem szerint ez is kellett ahhoz, hogy a könyv megtartsa ezt az egyedi, és különleges hangulatát. Chuck Wendig műve az elejétől kezdve egészen a végkimenetelig izgalomban tartja az olvasót, teljes mértékben lebilincseli a figyelmét, egy percre sem hagyja nyugodni, ss maradandó élményben részesíti a műfaj kedvelőit.
„Az élet olyan, mint a dobókocka, sosem tudatod, mikor dobsz hatost.”
Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom... azoknak, akik nem riadnak vissza semmitől sem - ez a Ti könyvetek.
~ Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés