ÉRTÉKELÉS - Rene Denfeld : Az elvarázsoltak

Sziasztok molyok! :)
Ma egy igazán különleges börtönregényről írtam nektek, ami engem is egyből elvarázsolt.
Szerző: Rene Denfeld
Cím: Az elvarázsoltak
Kiadás éve: 2014
Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalszám: 222 oldal
Műfaj: Fantasy, börtönregény
Eredeti cím: The Enchanted
Több mint 10 napomba telt elolvasni ezt a könyvet, két dolog miatt is. 
Ebből az egyik az, hogy életemben először előfordult velem, hogy DIREKT lassan olvastam egy könyvet, mert nem akartam, hogy vége legyen. El akartam nyújtani az érzést, a világot, amibe Rene csöppentett bele, mert olyan volt, mint valami drog. Amivel az „életfogytosok” is éltek, vagyis… nem. Annál sokkal tisztább volt. Mint a kokain.
A másik, ami miatt nem haladtam vele gyorsan annak ellenére, hogy felülről üti az öt csillagos mércét, az az volt, hogy megviselt. Nekem ez a fétisem ezek szerint, de számomra itt kezdődik egy igazi mondanivalóval rendelkező könyv. Ami ennyire a lelkembe gázol, amit ennyire érzek. Borzongató élvezettel töltött el minden egyes oldala, sora, mondata, szava, betűje. Újraolvasós lesz.
„Ez egy elvarázsolt hely. Mások nem látják, csak én.”

Lehet, hogy valaki unalmasnak találná a könyvet, amivel annyiban értek egyet, hogy nem egy izgalmas börtönregényt tart a kezében, aki megismerkedik a könyvvel, hanem sokkal inkább egy szépirodalmiba áthajló lélektani, filozofálgató írást. Egy helyben vagyunk, és lefelé ásunk. (Ezzel kapcsolatban az Így neveld a regényedet blogon olvastam nemrég egy nagyon jó cikket, ami kezdő íróknak igazán hasznos lehet. (http://igyneveldaregenyedet.blogspot.hu/2016/07/a-passziv-fohos-dilemmaja.html) Ha ezzel tisztában van az olvasó, akkor viszont olyan élményt kap, amitől jó ideig nem tud szabadulni.
„Odakint a napfény és a valóság visszazsugorítja az embereket valódi méretükre. Idebent az emberek felnőnek árnyékaikhoz.”

A mű végig facsarja az ember szívét-lelkét. A nézőpontot nem is tudom értelmesen elmagyarázniez az a könyv, amit ki kell nyitni és meg kell tapasztalni de ez az az aspektusa a regénynek, ami a leginkább keresztüldöf. És ha még nem lett volna elég 200 oldalnyi mélydepresszív szenvedés, az utolsó oldalakon igazán kiereszti a karmait a regény. Nem-nem, nem spoilerezek.
„.Az emberek megpróbálnak szavakat ráaggatni arra, amit nem értenek. Üvegekbe akarják zárni az embereket, mint a halott magzatokat.”

Ami miatt elgondolkodtam, hogy levonjak egy fél csillagot, az az, hogy Arden tettére nem derül fény. Vagyis félhomályban marad. Értem, hogy az írónő ezzel is azt akarja erősíteni bennünk, hogy tényleg annyira borzalmas, hogy nem csak a börtöntársai nem beszélnek róla, de mi sem tudhatjuk meg, jobb, ha nem tudjuk. Nekem ennek ellenére jólesett volna egy letisztázó pár mondatocska. 
Rengeteg szereplőt felsorakoztatott a könyv, és lehet, hogy úgy tűnik egyik-másik szálnak (a szőke toyboy-nak, a papnak, Conroy-nak, a női őrnek) nincs értelme, de mégis van. Ha egyben látod a végén a történetet, megérted, hogy miért jó, hogy be lett mutatva. 
Olvasd.
Tarts ki!
És csak akkor tedd le, ha már úgy érzed, a lovak a föld alatt annyira dobognak, hogy nem tudsz állva maradni…
Csillagozás: 5/5
Ajánlom... mindazoknak, akik nem félnek elmerülni.
~ Dia



Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés