ÉRTÉKELÉS - A.M.Aranth : Cleadur - Dobszó a ködben (Holdárnyék 1.)



Szerző: A.M.Aranth
Cím: Cleadur – Dobszó a ködben
Kiadás éve: 2014
Kiadó: Főnix Könyvműhely
Oldalszám: 360 oldal
Műfaj: Ifjúsági, fantasy, misztikus, rock

Emlékszem, ez volt az első könyv, amit A.M.Aranth-tól olvastam és így visszagondolva eszembe jut, amikor még két éve a Könyvhéten a barátnőm és az anyukám odatolt az író elé, hogy kérdezzem már meg mégis milyen sorozata van, amit annyira emlegetett nekünk. Ő csak egy hatalmas vigyor kíséretében a kezembe nyomta – persze összefirkálva, akarom mondani dedikálva – a Cleadur – Dobszó a ködben c. regényét, s biztatott, hogy olvassam el, hátha tetszeni is fog. Úgyhogy fogtam magam, és már hazafelé nekiláttam.
Annyira belemerültem a Soleil testvérpár történetébe, hogy mondhatni se nem láttam, se nem hallottam – csakis Moonshadowra tudtam koncentrálni.
Szépen, lassan indult a történet, csak sejtetve, hogy a háttérben igenis van valamilyen titok, valamilyen válasz a család folyamatos költözésére; ezt a sejtelmes hangulatot pedig csak tetézte a folytonos jelenléte ennek a bizonyos ködnek, amitől óvakodni kellett mindenkinek.
Kíváncsian vártam, hogy Amy és Gary hogyan tud beilleszkedni az új, titokzatos környezetbe – erre tessék, rögtön első nap alapítanak egy rock bandát bárcsak így menne ez a mi világunkban is.
A szereplőkkel könnyen tudtam azonosulni a hasonló korom miatt; imádtam, hogy Amy állandóan próbálta megszegni a szabályokat, a maga makacs módján minden őrültségben benne volt, hogy megtudja az igazat, és szívét – lelkét beleadta a zenélésbe, komolyan, én is akarok mezítláb dobolni!
Gary, Gary, Gary… Tipikus fiútestvér, mit ne mondjak. Annyira megszerettem a személyiségét; egyszerre piszkálja a tesóját, segít neki és védi őt. Komolyan, álmaim bátyja is valahogy így nézhet ki, mint ő.
Lea már a kezdetektől fogva felkeltette a figyelmemet, nem egy hétköznapi jelenség, az biztos. Még mindig mosolygásra késztet, ahogy elképzelem, hogy egy pici, hosszú, fekete hajú, sötét ruhákba bújt lány szapulja a magas, hasonló kinézetű, magabiztos Garyt.
Azt viszont nem tudom, mégis hogyan hoztam össze, de én az elején Jerryt egy az egyben összekevertem Willel. Szerencsére viszonylag hamar helyreraktam a dolgokat, és mindkét srácot nagyon bírtam ettől függetlenül is – legyen bármelyik bármelyikük bőrében.
Arnold Iras hasonló érzéseket keltett bennem, mint Piton professzor a Harry Potterből – és pont emiatt imádtam őt annyira, akkor is, amikor éppen utáltam.
A cselekmények elég egyhangúan indultak, fokozatosan a végkifejlet felé tartva nőtt az izgalom, már annyira de annyira tudni akartam a milliónyi kérdésemre a választ – erre az író szépen félbehagyta a jelenetet – esküszöm, mint amikor benyomják a reklámot a tévében – s egy fergeteges csavarral zárta le az első kötetet.

Csillagozás: 4 / 5
Ajánlom...azoknak, akik egy könnyed, gyorsan olvasható, szerethető szereplőkkel rendelkező, ámbár izgalmas, és érdekfeszítő nyári olvasmányt keresnek.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés