MIÉRT?! - Susannah Cahalan: Lángoló agy

Sziasztok molyok! :)


Ebben a rövid értékelésben régi bloggertársam, Dia meséli el Nektek, miért is csalódott ebben a kötetben. Ti jártatok már úgy, hogy teljesen más történetet kaptatok, mint amit a fülszöveg alapján vártatok?


Szerző: Susannah Cahalan
Cím: Lángoló agy
Kiadás éve: 2014
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 342 oldal
Műfaj: Memoár
Eredeti cím: Brain on Fire

Igazából csalódtam ebben a könyvben. Nagy örömmel vettem a kezembe, de nem azt kaptam tőle amire vártam. 
SPOILER ALERT! CSAK ÓVATOSAN!
1. Én totálisan abban a hitben voltam, hogy ez a könyv majd valami mentális betegség feltárásáról és kezeléséről fog szólni. Hogy egy pszichológus vagy pszichiáter hogyan tud belemászni az elménk legsötétebb zugaiba és onnan ismét előhalászni minket és a fényt. E helyett mit kaptam? Egy „egyszerű” orvosilag kezelhető agygyulladást. WHAT?!
2. Még mindig úgy gondolom, hogy az újságírók nem tudnak annyira jól regényt írni, mert az a kör, amiben ők mozognak, amikről nekik kell írni az teljesen más. Kicsit száraz volt, nem rántott be magával. Értem én, hogy ez egy igaz történet feldolgozása és itt tények vannak, de attól még lehetne gördülékeny a fogalmazás és a fonalvezetés.
Nem, sajnos nem jött be. Nem sajnálom, hogy elolvastam, de egyszer is bőven elég volt.

Csillagozás: 3/5
Ajánlom... azoknak, akik szeretik a tárgyilagosabb hangvételű írásokat és szem előtt tartják, hogy nem egy bonyolult pszichológiai esettel lesz dolguk.
~ Dia

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés