ÉRTÉKELÉS - Papp Dóra: Tükörlelkek


Szerző: Papp Dóra
Cím: Tükörlelkek
Kiadás éve: 2015
Kiadó: Ciceró Könyvstúdió Kft.
Műfaj: Kortárs ifjúsági, romantikus

Húha…Rendesen össze kell szednem a gondolataimat ehhez az értékeléshez. 
A fejemben csak úgy nyüzsögnek a pozitív és negatív érzelmek egyaránt. 
Mivel elég sok jó véleményt hallottam a könyv kapcsán, s nem is kevesen ajánlották, hogy olvassam el, lehet, kissé túl nagy elvárásokkal álltam neki az olvasásnak. 
Őszintén szólva, először a fülszöveg keltette fel az érdeklődésemet, utána néztem meg alaposabban a borítót. A szín telitalálat volt,imádom a kéket – s emellett a sok szimbolikus dolog, ami helyet kapott rajta, csak még jobban tükrözte az egész történetet. 
Nagyon tetszett az, hogy ennyire reális volt; sokkal jobban át lehetett érezni a mindennaposnak mondható tiniproblémákat. 
A szereplők közül valamiért most a fiú karakterekkel szimpatizáltam igazán;Viki,Kornél,Olivér&Paul lettek az abszolút kedvenceim. 
Krisztit viszonylag későn kezdtem megkedvelni, akkor; mikor végre ki tudott állni önmagáért, és a saját véleményéért – nem csak a szüleivel szemben. 
Orsit értem is valamilyen szinten, meg nem is. Szörnyű lehet ilyen múlttal élni ráadásul egy ekkora piócával, mint Zsolt, aki lelkesen próbál beférkőzni az életükbe , de az „új” személyiségével nem könnyíti meg sem a saját, sem az édesanyja helyzetét – Olivérről nem is beszélve… Sajnos a kapcsolatukat illetően a fiú álláspontját fogom: akármennyire sajnálom és együttérzek Orsival,nem testileg kellene kihasználnia a barátját; hanem elfogadni a tényleges segíteni akarását. 
Viszont akadt egy – két dolog, ami kicsit zavaró tudott lenni.
A „lenyomtam egy … -ot/ levágtam egy … -ot" kifejezések láttán csak néztem – ezekkel most találkoztam először. 
Hiányoltam az izgalmat, mivel viszonylag sok konfliktusról olvastam, ami feszültséget szított, nem is egyszer. 
Azonban a végkifejlet nagyon sok mindent lógva hagy a levegőben, szóval az első rész mindenképpen további rész(ek)ért kiált.
Számomra ez egy jó kezdés volt, könnyed, nyárias olvasmány – sajnos annyira nem fogott meg, mint vártam, de nem is csalódtam az írónőben.

Csillagozás: 3 / 5
Ajánlom... azoknak, akik szívesen olvasnak hozzájuk hasonló tinikről. 
~ Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés