ÉRTÉKELÉS - Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában



Szerző: Benjamin Alire Sáenz

Cím: Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában

Kiadás éve: 2015 
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 384 oldal
Műfaj: Ifjúsági, LMBT
Eredeti cím: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe

Ezer éve szemeztem a könyvvel és amikor végre sikerült megkaparintanom egy sima hajrával beelőzte azt a 7 könyvet, ami még a polcomon vár elolvasásra. (Van ami még a szalagavatóm óta!) Nem véletlenül. 
Már amikor az első oldalakat elolvastam rájöttem, hogy ismét egy olyasmivel van dolgom amit én kuriózumnak hívok. Legutóbb azt hiszem az Ali és Ramazan volt ilyen. Pár bekezdés elég, hogy átjöjjön, az író egy másik kultúrából való. Imádom! (Természetesen ez akkor működik, ha a fordító is jól végzi a dolgát és átjön az a hangulat, ami az eredetit is körbelengte.) Engem ez mindig olyan élvezettel tölt el, hogy még inkább falni akarom. Nem igazán tudom elmagyarázni milyen ez, de amikor valaki már sokat és sokféle írótól olvasott, lassanként képes lesz csak az írásmódból és a hangvételből megállapítani, hogy ez magyar, angol, francia, arab vagy jelen esetben mexikói tollából származik. 
Az Ali és Ramazannak meg az Aristotle és Danténak a fogalmazásmódja, pörgőssége, szóhasználata, a fejezetek rövidsége hasonló. Ez nem negatívum, csak egy megjegyzés. Más kultúra, ami felüdít és különbözik a sok „sima” angolról fordított könyvtől. 
Etette magát. Olyan gyorsan lehetett olvasni, hogy fel sem tűnt, hogy 30-40-50 oldalakat hagyok magam mögött! (Ha nem lettem volna táborban még be is tudtam volna jelölni időben a befejezést.) 
A könyv a legelején nem volt szimpatikus. Annyi popkulturális utalással indított, amik nekem semmit nem mondtak, hogy le kellett raknom a könyvet, amíg lenyugodtam. Jól tettem, hogy pár mély levegő után visszavettem a kezembe, mert Ari és Dante történetét kihagyni vétek lett volna. Ugyan Dantét jobban szerettem, a végére Arit is egészen megkedveltem, főleg az utolsó jelenetekben meg előtte azokban a pillanatokban, amikor igazán önmaga volt. (Bírjátok ki! Megéri!) 
Tetszettek a hátterek, hogy ki milyen családból jön, ki milyen problémával és hogyan küzd meg. Megragadóan szép történet, ami újraolvasós lesz. Remegve várom a második részt, rengeteg minden van még ott a mélyben, amit ki lehet bontani.


Csillagozás: 4,5/5
Ajánlom... azoknak, akik szeretnek más kultúrából olvasni, és akiket érdekel egy furcsa páros kapcsolatának szárba szökkenése.
~  Dia

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés