INTERJÚ - Patik Lászlóval

Sziasztok molyok! :)

Nézzétek csak, egy új interjúval érkezem most nektek! :) Voltam olyan szerencsés, hogy Patik László válaszolt a kérdéseimre - nagyon élveztem a kérdezz-felelek - et, igazán különleges beszélgetés volt. Szerintetek is az lett? ;)
Forrás: Athenaum Kiadó hivatalos weboldala
1, Mikor kezdett írni? Kötődik ehhez valamilyen különleges élménye?
Elmúltam harminc, amikor írni kezdtem. Addig reálkodtam. Akkor költöztünk Leányfalura. Ott elég sokan írtak. (Móricz, Déry, Hay, Karinthy, ilyenek) Gondoltam, kipróbálom, milyen. 
2, Miért éppen ebben a műfajban ír? Tudatos választás volt, vagy csak úgy jött magától?
Az egyik történetet ilyen műfajban írom, a másikat olyanban. Az Anna, édest milyenben írtam?
3, Ha szeret olvasni, a hasonló műfajokat kedveli, mint amikben alkot, vagy akad más is?
Vagy ír az ember, vagy olvas. Saját történet írása közben nehéz más művét olvasni. Nekem nem megy. Én lassan írok, egy-egy történetet évekig. Szóval, keveset olvasok.
4, Akad olyan műfaj, amiben sosem próbálná ki magát? Vagy mindenbe érdemes belekóstolni egy kicsit?
Nem műfajt választok, hanem karaktereket. Aztán a karakterek történeteket mesélnek. A maguk stílusában. Én csak leírom őket.
5, Honnan szokott ihletet meríteni?
Az írás elején csak firkálgatok. Néha ez több hónapig is eltart. Aztán megszületik az első bekezdés. Benne egy karakter. Majd beleteszem egy érdekesnek gondolt szituációba és a fejezet végére előbukkan az összes lényegi szereplőm. Ezután már nincs sok dolgom, ők mesélnek, én írok.
6, Mikor szeret írni? Van kifejezetten olyan napszak, ami alkalmasabbnak bizonyul, vagy ez változó?
Mindig délelőtt írok.
7, El tudná magát képzelni forgatókönyv írójaként? (Akármilyen műfajban)
Can Togay - Bereményi Géza párosnál tanultam forgatókönyvet írni.
8, A könyvei közül van olyan, amit szívesen látna akár film vagy sorozat formájában? Ha igen, melyiket preferálná?
Van olyan megírt történetem, amelyik színpadon kezdődik, de a második felvonást már okostelefonon, kisfilmekben láthatná a néző. És jó lenne, ha Anna színre lépne! Lehetne belőle egy önálló est. A néző nem színházba, hanem Turkálóba menne. Anna miközben élete történetét meséli, a ruhákból válogatna. Megtalálná Anyu otthonkáját, ráadná egy nézőre, majd a többi szereplő ruháját szintén nézőkre, az összes menyasszonyi ruháját, stb, szóval, a nézők lennének jelmezben. Anna a beöltöztetett nézőkkel kerülne interakcióba. Én tolom az ötletet, nem rajtam fog múlni!
9, Mit gondol, milyen egy jó könyvborító? Teljes mértékben tükrözi a történetet, vagy csak sejteti?
Az író munkája a kézirat átadásáig tart. A történet becsomagolása (a borító, néha a cím, a fülszöveg) a Kiadó feladata. A borító a marketing része.
10, Ha a könyveit jellemeznie kellene egy szóval, mit mondana? (Külön az egyes kötetekre)
Minden írás a kreativitásról szól. 1 szóval nem tudok jellemezni egy könyvet.
11, Melyik jobb érzés: nagy munkálatokban írni a könyvet, vagy pedig az utolsó simításokat végezni rajta?
Az írás minden fázisa öröm.
12, Milyen érzés befejezni egy könyvet?
Jó, de másnap már elkezdek firkálgatni...
13, Ha szabad rákérdezni, mostanában várható lesz még egyéb újdonság Annán kívül?
Van néhány megírt történetem, most is írok, nem rajtam múlik a dolog. Csak Anna sikerén.
+1 Mit üzenne a leendő Anna, édes olvasóknak?
Ha elolvasta a történetet, küldjön egy képet a Bartus Anna face profilra.
Ugye milyen szép ez a borító? *.*

Nicsak, egy dedikált Anna, édes ^-^

Anna szereti fotózni Annát ;)
~ Patik László & Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés