ÉRTÉKELÉS - Gabriella Eld : Talpig feketében (Legendák a bagolyvárosból 1.)

Sziasztok molyok! :)

Most már büszkén jelenthetem be, hogy én is csatlakozhatok azon olvasók köréhez, akik olvastak Gabriella Eld írónőtől - voltam olyan szerencsés, hogy a legújabb könyvével kezdhettem az ismerkedést, úgyhogy erről a jó kis élményről hoztam nektek egy kis szösszenetet! ;)

Szerző: Gabriella Eld
Cím: Talpig feketében (Legendák a bagolyvárosból 1.)
Kiadás éve: 2018
Kiadó: Főnix Könyvműhely
Oldalszám: 144 oldal
Műfaj: Young Adult, disztópia, fantasy
Hát, hol is kezdjem…tudom, a legelején, de azon kívül. Annyira vártam már, hogy olvashassak végre a nagyon jó író barátnőmtől, de valahogy sehogyan sem akart összejönni a dolog. Amint időm jutott volna az első sorozatára, meghallottam milyen brutális függővéggel rendelkezik, s elhatároztam, hogy egyben fogom a három részt elolvasni, s kárpótlásul majd kap egy egész hétvégét a blogon. Igen, Anna tartja a szavát, úgyhogy készüljetek! ;)
Na de aztán jött a Könyvfesztivál, és a Talpig feketében…
„- Ez az élet… micsoda egy átverés!”
Ahogy megláttam ezt a borítót Molyon, először elborzadtam, hogy jáj, mi a csuda van ezen, aztán kinagyítottam, hogy közelebbről is megvizsgáljam, s láss csodát: teljesen beleszerelmesedtem, mert rájöttem, hogy olyannyira illik az írónőnk stílusához, hogy az valami eszméletlen!
Imádom, hogy a borító ennyire kötődik a történethez *.* <3
És akkor jöhet a kérdés: Vajon belülről is ennyire tükrözi az írói személyiségét Grabiella Eld-nek az új könyve? Hát, drága könyvmolyok, a válaszom erre nem is lehetne más, mint hogy: igen!
Kezdjünk mindent a legelején: adott egy disztópikus világkép, ahol a társadalomban eltávolítják az Adottsághasználókat - legyen szó bármiféle adottságról, az az államnak negatívnak és kártékonynak minősül.
„ Ez az a része a történetnek, ami senki sem akar hallani.”
A történetünk pontosan úgy kezdődik, ahogyan a fülszöveg is mondja: Igor Blankenschwift bevetődik a világ elől is elzárkózó Alaska Jones ablakán, miközben a hatóságok elől menekül, és bármire kész, hogy lerázza üldözőit.
Így fonódik össze a továbbiakban a két fiú sorsa, mivel nem kicsit vannak egymás segítségére kényszerítve. Hm, nem biztos, hogy ez a legjobb szó, de ez most olyan jól hangzott :D
„Azt kívántam, bárcsak a bátorságom is olyan nagy lenne, mint a szám. Akkor sokkal könnyebben menne nekem ez az élet dolog.”
Igazából már a kezdetektől fogva egy akciódús forgatagba keveredünk, ahol akkor sem áll meg a pörgés, amikor mi azt hisszük - a háttérben sokkal több bontakozik ki, mint azt elsőre gondolnánk. ;)
„Summa summarum, le akartam feküdni, és azt képzelni, hogy ez most nem velem történik meg.”
A szereplőink igazi egyéniségek, akik tökéletesen beleillenek ebbe a cyberpunk-disztópikus-urban fantasy-ként megálmodott Impériumba. Alaska és Igor majdhogynem tökéletes ellentétei egymásnak, Kasja feminista páncélja alatt egy érző lélek lakozik, s meglepő módon akadnak itt még érdekes karakterek, de azt majd megtudjátok, ha elolvassátok ezt a jó kis Young Adult-nak is nevezhető történetet. ;)
„- Kasja Blankenschwift - felelte, én meg semmit sem értettem a vezetéknevéből. El kellett telnie a munkakezdésemtől számított két napnak, mire találtam egy olyan okiratot, amin szerepelt a neve nyomtatott betűkkel. Blan-ken-schwift. Mintha vért hánynál kínodban.”
Igaz, hogy egy kicsit rövid volt, igaz, hogy egy „kicsit” olvastam volna még, de egye fene, ezt most betudom annak, hogy az írónőnk növelni akarta az izgalom faktort, és az érdeklődést a következő részek megjelenéséig. ;) Ami persze teljesen érthető valahol :D
Tudniillik az események jól adagolt egymásutánja, a kellő feszültség és az érdekes világ tökéletes egyvelege jellemzi a Talpig feketében-t, és ez teszi olyan lehetetlenül egyénivé, ami teljes mértékben tükrözi a mi szeretett Gabriella Eldünket is.
„Főszereplőnek lenni szívás.”
Az egész kötetben az tetszett a legjobban, hogy ennyire visszaköszönt az írója személyisége, és ezáltal tökéletesen megpecsételte a munkáját, hogy igen, nesze nektek, ez vagyok én, ez itt Gabriella Eld.
Úgyhogy drága könyvmolyok, én tökéletesen elégedett vagyok ezzel a könyvvel, és mindenkinek szívesen a kezébe nyomkodom, ha valami újra, lazára, s igazán eredetire vágyik. ;)
Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… mindenkinek, aki szereti a rövid, de egyben tartalmas és izgalmas cyberpunk-disztópikus-urban fantasy-ket. ;)
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés