ÉRTÉKELÉS - Kerstin Gier: Az álmok második könyve

Szerző: Kerstin Gier
Cím: Az álmok második könyve (Silber-trilógia 2.)
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 344 oldal
Műfaj: ifjúsági, fantasy
Eredeti cím: Das zweite Buch der Täume

Általában nálam az van, hogy:
1. Nem szeretem a sorozatokat, pont ezért, mert várni kell rájuk.
2. Mire kijönnek a részek vagy elfelejtem a sztorit, vagy már nem érdekel.
Na itt egyik sem történt meg. :D

Nagy örömmel és lendülettel vetettem rá magam ismét Az álmok első könyvére, mert elsőre is tetszett annyira, hogy bevállaljam másodjára; nem bántam meg. Miután pedig felvettem a történet fonalát, jöhetett a második rész.
Képtalálat a következőre: „silber trilogie”
Meg kell mondjam, a harmadikat is nagyon várom!
Egy picike időugrással ott folytatódik a történet, ahol Miáéktól elbúcsúztunk. A Spenser és a Silber család összebútorozott, az első rész veszélyei, ha csak egy időre is, elültek, a gonoszok megkapták a büntetésüket. Látszólag.
Az álmok második könyvében Livék (Grayson kivételével) tovább mászkálnak a folyosókon, egyre magasabb szintre fejlesztve az álmodást. Ám ez a kalandozás nem veszélytelen, olyan új szereplők tűnnek fel az ajtók birodalmában, akiktől nem árt, ha tart az ember, és itt jön be a könyv egyik legnagyobb erőssége:
NEM ÉREZTEM AZT A TIPIKUS MÁSODIK KÖTET ÉRZÉST!
Gondolom mindenkinek megvan az a csalódás, amikor egy trilógia második részét úgy csukja be, hogy mehh, igen, ez egy átkötő rész volt, ami előkészíti a lezárást. Hát Kerstin Giernek teljesen más fogalma van erről a dologról. :D
Ennek a résznek is megvolt a saját maga íve, a saját maga izgalma és történései nem csak abból állt az egész, mint a Párválasztóban, hogy America egész végig picsog. Habár az első rész végén beharangozottakból nem került bele pár dolog, nem bántam mert így is egy kerek egészet kaptunk.

A szereplőket még mindig odavagyok. Mia és Liv hozzák a néha gyerekes de végletekig összetartó testvéreket (ebben a sztoriban különösen szükségük van egymásra), Henry és Grayson még mindig az eddigi életem első és egyetlen könyves álompasijai, bár arra én is tényleg kíváncsi lennék, hogy Grayson és Liv között néha miért működik jobban a kémia, mint Liv és Henry között. Nem akarok itt ilyen testvéri kapcsolat dolgokba belebonyolódni, khmCassandraClarekhm de azért én shippelném őket is. A másikat, aki hoppon marad, meg kérem én.
Ohh, Henry baby... <3 Álmaimban... :D
Az álmok második könyvében kiemelt szálat kapott Henry, vagyis az ő családja és a titkok, amik körülövezik. Örültem, hogy azért az ő személyisége nem lett teljesen egybehangzó, más hasonló sorsú könyvkarakterekével. Ezen kívül nem éreztem, hogy folyamatosan sajnáltatja magát, ami külön plusz pont, mert még mindig tudok potenciállal ellátott férfiként nézni rá. Az sem általános, hogy nem tudjuk meg az egész háttérsztorit, úgyhogy ne lepődjetek meg rajta és végre Liv is tudott annyiban reálisan gondolkodni, hogy nem tűrte szó nélkül Henry kis... akcióit.

Szereplőknél maradva el kell mondjam, hogy Kerstin borzasztóan ért a személyiségbeli plot-twistekhez. Nem akarok spoilerezni, de senkit nem ismerhetsz ki eléggé nála, mert tud meglepetéseket okozni. Olvastam már egy s mást de még nekem is tátva maradt a szám.
Képtalálat a következőre: „Silber das zweite Buch der träume”
Ilyen színesben milyen jól néz ki! Ebből már annyira tippelnék,
hogy lányé a blog. Hacsak nem egy fiú aki át akar vágni mindenkit. Grr...
Lassan megtudhatnánk azt is, hogy ki van a Tittle-Tattle blog mögött. Legalábbis én nagyon kíváncsi vagyok, mert semmi tippem nincs! Lehet, hogy én vagyok korlátolt, de az eddigiek közül, senkiről sem gondolnám, hogy ő Secrecy.


Egyet nem szabad még figyelmen kívül hagyni ennél a sorozatnál: hogy ez inkább egy mese, sok elgondolkodtató dolog nincs benne. A sima kikapcsolódáshoz tökéletes, de annak nem ajánlom, aki mélyenszántó gondolatokat keres egy olvasmányban.

Csillagozás: 4,5/5
Ajánlom... azoknak, akik egy humoros, kikapcsoló könyvre vágynak egy olyan, mienkhez hasonlatos világban, amiben különösen jó érzés lesz elmerülni. Ezt garantálom!
~Dia

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés