ÉRTÉKELÉS - Izolde Johannsen & Michael T. Marble : A birodalmi kalóz



Szerző: Izolde Johannsen & Michael T. Marble
Cím: A birodalmi kalóz
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Underground
Oldalszám: 490 oldal
Műfaj: Történelmi, II.világháború

Bevallom őszintén, sok időbe telt, mire rávettem magam, hogy nekilássak ennek a könyvnek, és ebben sajnos közrejátszott az is, hogy rengeteg mostanában a tanulnivalóm, másrészt még soha életemben nem olvastam történelmi témájú regényt - és azért lássuk be, elég vakmerő egy második világháborús darabbal kezdeni.
Na de ki gondolta volna, hogy pont egy magyar írónő lesz az, akinek köszönhetően megismerkedek ezzel a műfajjal és ráadásul még meg is szeretem? Én aztán mindenre számítottam, csak erre nem - úgyhogy ezt teljes mértékben tekinthetjük egy nagyon kellemes csalódásnak.
Mivel a gimnáziumi tananyagban nem tartunk ott, ahol időben A birodalmi kalóz játszódik, így egy nagy kalandot várva láttam neki az olvasásnak, amit aztán jól meg is kaptam.
Hogy azért ne legyek annyira tudatlan, utánanéztem egy - két dolognak; hiszen akaratlanul is, de sikerül mindig elkalandozni az órákon, és esett már szó a náci Németországról, s mit ne mondjak nem volt valami biztató.
Izolde és Michael közös munkájában az fogott meg annyira, hogy egy fantasztikus példát mutatnak meg az olvasónak, ami ennek a kialakult és berögzült képnek a teljes ellentéte, s ezáltal már én is más szemmel fogom nézni ezt a történelmi korszakot, amikor majd részletesebben is megismerem.
Hans Wilhelm Langsdorff sorhajókapitány személye volt az, aki megmutatta nekem, hogy milyen is az, amikor az ellenfelek tisztelik egymást - őszintén szólva számomra ez újdonság volt, ugyanis eddigi tanulmányaim során semmi ilyesminek nem voltam tanúja bármilyen háborúnál/csatánál egyetlen fél részéről sem - és ez volt az a tényező, ami igazán emberivé tette a szememben a német zsebcirkáló kapitányát.
Amennyire unalmasnak és bonyolultnak - gondolok itt a sok rangra és számomra nehezebben megjegyezhető német névre - véltem a kezdetekben az Admiral Graf Spee történetét, legalább annyira izgultam a végén, mintha a kedvenc könyveim valamelyikét tartottam volna a kezemben; s ez nem is kicsit lepett meg.
Hiába volt ez egy dokumentum - és önéletrajzi mű, egyeltalán nem éreztem azt, hogy pusztán száraz tényeket sorolna fel, egészen más oldalról volt ez a téma megkörnyékezve: a bennem felmerülő rengeteg miért? - re adta meg a válaszokat - amiből volt bőven -, s mindezt úgy tette, hogy élveztem a készülődést leíró részeket, a csatajeleneteket és a párbeszédeket, ahol itt - ott felütötte a fejét a humor is.
Ahogy közeledtem a csatahajó egyre jobban érezhető végzete felé, úgy vettem azt is észre, hogy mennyire a szívemhez nőtt nemcsak az Admiral Graf Spee teljes legénysége, hanem az egész könyv is. És most lehet furán fognak nézni rám, de én azt mondom mindenkinek, hogy ha tehetitek, olvassátok el! Mert most már itt van a bizonyíték arra, hogy igenis vannak - voltak - még kivételek.

Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… azoknak, akik szeretnék megismerni a történelmet, egy kicsit másképp is.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés