ÉRTÉKELÉS - Josh Malerman : Madarak a dobozban

Szerző: Josh Malerman
Cím: Madarak a dobozban
Kiadás éve: 2015
Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalszám: 256 oldal
Műfaj: Thriller/horror, disztópia, misztikus
Eredeti cím: Bird Box

Emlékszem, még egy barátnőm kezében láttam meg ezt a könyvet, s már akkor tudtam, hogy el fogom tőle kunyerálni, bármi áron - egyszerűen annyira vonzotta a tekintetet ez a cím és ez a borító, hogy mondhatni rabul ejtett, s nem hagyott nyugodni.
Nagyon sokszor próbáltam belekezdeni, de valamiért mindig abbahagytam az olvasást, és nem bírtam folytatni. Ez a világ, amit az író feltár előttünk, olyannyira nyomasztott elsőre, hogy inkább félretettem a történetet, hátha később fogékonyabb leszek rá.
Hogy milyen jól tettem! Körülbelül fél év elteltével, amikor már nyitottabb voltam a hasonló témákra, újból tettem egy próbát - és lássatok csodát, az egyik kedvencem lett.
Néha még most is tátva marad a szám, hogyan volt képes valaki egy olyan jövőképet megálmodni, ahol az emberek kénytelenek a látásuk nélkül élni, különben megpillantják azt a valamit, ami mindenkit egy őrült gyilkossá változtat.

„Valami rémisztő dolog garázdálkodik odakint, amire nem szabad ránézni. Egyetlen pillantás elég ahhoz, hogy az ember őrült, kegyetlen gyilkossá váljon. Senki sem tudja, mi az, és honnan jött.”

Tetszett az, hogy két szálon futott a könyv - szépen, fokozatosan megismertük a múltat is, a jelennel együtt; s igazából számomra ez olyan volt, mintha a főszereplőnk, Malorie visszaemlékezne, milyen is volt az élet az előtt, hogy az egész világra sötétség borult.

Az egésznek megvan az a jellegzetes, elborult hangulata, ami beszippant és magával ránt a mélybe. Itt az izgalom el van rejtve, az olvasó észre sem veszi, hogy azért falja a sorokat, mert a kézzelfogható feszültség nem engedi, hogy csak egy pillanatra is abbahagyja az olvasást.
Josh Malermannak sikerül egy olyan szintű maradandó élményt nyújtania az olvasónak, amire csak nagyon kevés író képes. Eléri, hogy az ember órákon át bámuljon ki a fejéből és elgondolkozzon azon, hogy mit is jelent szabadnak lenni.

Csillagozás: 4,5 / 5

Ajánlom… azoknak, akik szeretnék megtudni, hogy milyen érzés madárnak lenni egy picike, zárt dobozban.
~Anna


Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés