ÉRTÉKELÉS - Matthew J. Kirby : Last Descendants - A New York - i felkelés




Szerző: Matthew J. Kirby
Cím: Last Descendants - A New York - i felkelés
Kiadás éve: 2016
Kiadó: Fumax Kiadó
Oldalszám: 320 oldal
Műfaj: Fantasy, akció, történelem, 19. század
Eredeti cím: Last Descendants
Hát, ennek is eljött az ideje. Még mindig alig tudom elhinni. Egészen novemberig nem gondoltam volna, hogy valaha is fogok számítógépes játékból írt illetve annak a világában játszódó történetet olvasni - most mégis a legújabb Assassin's Creed könyvről írok értékelést! Ez izgalmasnak ígérkezik, úgyhogy lássunk is neki:
Igaz, elég sok kétséggel kezdtem neki az új Assassin’s trilógia első részének, de az író ezeket hamar eloszlatta - mitöbb: nagyon gyorsan ami alatt pár oldalt értek.
Alig egy fejezet után képtelen voltam letenni a könyvet, annyira magával ragadott ez a történelemmel átitatott, akciódús kaland, amire Matthew invitálja az olvasót.
Hiába látszanak elsőre egyszerűnek a történések, egy, az igazság után kutató fiú küzdelmének a múlttal - amint haladunk előre, és bonyolódnak a szálak, úgy jövünk rá, hogy ez sokkal összetettebb annál, mintsem tisztára mossuk az édesapánk nevét.
Owen és társai a közös szimuláció segítségével - amit én is nagyon szívesen kipróbálnék, még ha nem is vagyok egy harcos amazon - olyan kihívásokkal kerülnek szembe, ráadásul az őseik emlékeit átélve, amik mindennek mondhatóak, csak hétköznapinak nem.
A jellegzetes ruházat itt is feltűnik ;)
Van itt minden, ami egy jó, egyfolytában olvasásra késztető - inkább kényszerítő, de persze a jó értelemben - könyvhöz kell: szépen kidolgozott karakterek, feszültség, izgalom, váratlan, s egyben nyakatekert fordulatok - és ami sosem maradhat ki a sorból: az azonnali folytatást követelő befejezés.
Ne aggódjatok, a lányok sem maradnak ki a sorból - azaz van esélyem harcos amazonná válni... Ajjajj, elkiabáltam magam...
Esküszöm nektek, hogy számomra ez volt 2016 legkellemesebb csalódása az eddigi olvasmányaim közül; azt hiszem, az értékelésből is kiderült, hogy ez a téma eddig mennyire távol állt tőlem, s most a dolog hirtelen vett egy hatalmas csavart: azon morfondírozok, hogy bevegyem - e A New York - i felkelést a kedvenceim közé molyon.
Örök hálám Matthew J. Kirby - nek, aki megmutatta nekem, hogy igenis élvezhető tud lenni, ha egy könyv háttérvilága megfelel egy játékénak; ráadásul mindezt olyan sikeresen, hogy ezek után nagy lépésre szántam el magam: elolvasom az összes eddig megjelent Assassin’s Creed regényt! Bizony ám, még a végén a játékot is kipróbálom - na jó, ezt azért nem gondoltam komolyan. Szóval vigyázz, Fumax Kiadó, az ünnepek után kirabolom a készleteiteket!
 Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… az összes Assassin’s Creed kedvelőnek, és azoknak egyaránt, akik szeretik a letehetetlenül izgalmas és akciódús regényeket.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés