ÉRTÉKELÉS - Bessenyei Gábor : A jövő harcosai (Az Olimposz legyőzése 1.)



Szerző: Bessenyei Gábor
Cím: A jövő harcosai (Az Olimposz legyőzése 1.)
Kiadás éve: 2015
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 424 oldal
Műfaj: Ifjúsági, urban fantasy, görög mitológia

Már nagyon régóta szemeztem ezzel a könyvvel - konkrétan mióta tavaly láttam a könyvbemutatóján. Nem is tudom megszámolni, hányszor akartam megvenni, de valamiért mindig másnál kötöttem ki: egy régen vágyott folytatás itt, egy jónak látszó Hard Selection ott - pápá Cool Selection, majd visszajövök valamikor!
Nagy szerencsémre karácsonykor meg tudtam lepni magam két regénnyel is, és ezúttal az Olimposz legyőzése sorozat első két részével távoztam nagy boldogan a boltból. Nem is vesztegettem az időt, el is kezdtem olvasni még aznap az első részt.
És... Hát... Ez... Ez elképesztő! Éjjel 11kor fogtam neki, s amikor újból az órára néztem, hajnali 02:00 volt. Nem viccelek! Egyhuzamban elolvastam 200 oldalt! Na, ilyen se fordult elő velem jó ideje, pláne nem magyar íróval - azt hiszem Gábor valami fantasztikusan ír, született őstehetség, vagy hasonló, de engem megvett kilóra, az már egyszer biztos.
Felkészítettek, hogy nagyon magával fog ragadni a történet - na de kérem; ennyire? Tény és való, személy szerint odavagyok a görög mitológiáért - mindig is imádtam, amikor erről tanultunk, pláne ha az istenek jöttek szóba -, szóval számítottam rá, hogy emiatt azonnal megkedvelem a könyvet, de arra nem voltam felkészülve, hogy konkrétan falni fogom az oldalakat, teljesen elveszítem az időérzékemet olvasás közben, s egyre csak azon jár majd az eszem, hogy ki a fene lehet az áruló.
Egészen idáig nem találkoztam olyan történettel, ahol egyből tudtam azonosulni a szereplőkkel - tudtam én, hogy a lelkem mélyén nem vagyok még 17… -, de Marcell, Erik és Adria hármasa a Kéerrel kiegészülve minden várakozásomat felülmúlta. Mondjuk abban majdnem 100%-ig biztos vagyok, hogy Marcell egy az egyben az én öcsém pár évvel idősebb hasonmása volt, de azért remélem, a mi utcánkba nem fog becsapódni két istennő, és nem kezdünk a múltban nyomozni egy áruló isten után - habár, most, hogy így belegondolok…
A cselekmények gyorsan pörögtek, egyik fejtörő jött a másik után, sorra találtuk szemben magunkat az újabb kihívásokkal - és komolyan mondom, szégyellem magam, amiért nem jöttem rá, hogy ki akarta elpusztítani a világot… úgyhogy minden elismerésem az írónak, sikeresen megvezetett majdnem 400 oldalon át - Jézusom, tényleg elásom magam.
Most már teljes mértékben megértem, miért szeretik annyira az ismerőseim ezt a könyvet - itt aztán van minden, ami egy igazán ütős kezdőkötethez kell: jó alapötlet, valós, könnyen - mit akarok, azonnal - megkedvelhető főszereplők, izgalmas és váratlan fordulatok, mindez görög mitológiával fűszerezve.
Ezek után csak annyit tudok mondani, hogy remélem, mielőbb el tudom olvasni majd a második részt is, s kíváncsian várom, hogy ezúttal milyen kalandba keverednek a Jövő Harcosai.
Szóval itt az ideje a polcomhoz sétálni, levenni a sorozat következő kötetét, bekucorodni – az újdonsült olvasópárnámmal persze - a babzsákfotelembe, s belevetni magam egy újabb fantasztikusnak ígérkező történetbe.
Csillagozás: 4,5 / 5
Ajánlom… mindenkinek! Kivétel nélkül! Legyen lány, vagy fiú, vagy nő, vagy férfi, élő vagy élettelen - legyetek ti is a Jövő Harcosai!
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés