Hol volt, hol nem volt... - BookTag (1. rész)

Ezúton is szeretnénk megköszönni a kihívást Johnnak, készségesen állunk elébe! :D Mindig öröm egy könyves tag-et kitölteni, főleg, hogyha kihívtak rá! Az ő változatát itt olvashatjátok el.
Én is módosítottam kissé a kérdéseken, de igazi élvezet volt válaszolni rájuk. Kezdjük!


Egyszer volt, hol nem volt...

Egy könyvkezdet, ami nosztalgikus emlékeket idéz fel benned.

Ide kettő is eszembe jutott. Egyik Elisabetta Gnone Fairy Oak – Az ikrek titka.

A lányok éppen akkor születtek, amikor Fairy Oakba érkeztem.”

Ez volt az a könyv, ami úgy istenigazából könyvmollyá avatott engem, innentől kezdtem el számolni, hogy hány könyvet olvasok el egy évben. (Akkoriban papíron vezettem, mert még nem fedeztem fel a moly.hu csodálatos világát.) Ez volt az a sorozat, ami éveken keresztül végigkísért és egyre jobban és jobban vártam a folytatását. Kicsit fanyar az emlék abból a szempontból, hogy az utolsó előtti résznél már úgy éreztem, kinőttem belőle így az Ég veled, Fairy Oak-ot már el sem olvastam. :(

A másik Jay Asher Tizenhárom okom voltja.

Egy cipősdoboz méretű csomagot támasztottak a bejárati ajtónak.”

Ez az én all-time-favourite könyvem és hiába várakozik vagy 10 könyv elolvasásra a polcomon, képes vagyok újra és újra leemelni ezt, magyarul vagy angolul, teljesen mindegy. Ez a könyv 5-6 éve kísér végig folyamatosan, minden évben velem van legalább egyszer, és minden újabb olvasás felébreszti az előzőek emlékét, főként a legelsőt, amikor tizenpár éves koromban először összeakadtunk.


...még az Óperenciás Tengeren is túl...

Egy könyv, egy történet, ami egy olyan országban játszódik, ami teljesen különbözik a tiédtől.
Na, erre tökéletes a jelenlegi olvasmányom, a Rekviem egy gyilkos asszonyért, ugyanis Agnes Magnúsdóttir története IZLANDON játszódik. (Részletkérdés, hogy 2 századdal korábban.) Olvastam már Amerikában, Angliában, Németországban, Franciaországban, arab térségben játszódó sztorikat, de egyiknél sem éreztem ilyen markánsan a különbséget. 




Hannah Kent teljes mértékben átadja a hangulatot, ami egy északi országon ülhet. Nála úgy érzem, hogy tényleg más és már most tudom, hogy újraolvasós lesz.

...hogy hogy volt, azt nem tudom, de azt tudom, hogy volt…

Valami ami szájról-szájra terjedt, avagy a kedvenc re-telling történeted.


Ilyen nekem nem nagyon van, mert maradi módon én a régi meseklasszikusokat, csak az eredeti formájukban vagyok hajlandó megőrizni magamban, de ami erre esetleg kicsit rájátszhat, az Robin LaFevers A halál szépséges szolgálólányai trilógia. Ugyan fiktív és fantasy, de rengeteg elemét beépítette a francia történelemnek, mi több, azon a vonalon ment előre a történet, egy teljesen más körítésben.


...nekem is az öreganyám mesélte, akinek az ő öreganyja…

Egy könyv, amit valakinek a hatására olvastál el.


A kötelezők számítanak? :D Mert akkor elég sok ilyen volt.
Viccet félretéve Anna nyomta anno a kezembe Az elvarázsoltakat, és ezt már említettem is, hogy egy párszor el fogom még kérni, mert kevés olyan mélységesen mocskos dolgot forgattam még a kezeim között mint ez a könyv. (Egyébként én igen ritkán vagyok képes elolvasni valamit, amit rámtukmálnak, mert valahogy egy önkéntelen dac alakul ki bennem és nem tudom élvezni. :$) Brr… Innen tudni, hogy egy alkotás piszkosul jó; ha ennyi idő után is ilyen hatással van ránk.

aki nem hiszi, járjon utána…

Egy sorozat valamelyik része, ami annyira izgalmas volt, hogy rögtön akartad a következőt.


Mivel nem vagyok nagy sorozat rajongó, ezért könnyű a döntés: Párválasztó trilógia. Ne mondja nekem senki, hogy aki egyszer elkezdte, képes volt megállni az első résznél! Vagy a másodiknál.


és boldogan éltek, amíg meg nem haltak…

Egy könyv vagy sorozat, amit mindig szeretni fogsz.


Állandóan ismételgetem, magam, de nem tehetek róla! Nekem erre is a Tizenhárom okom volt… a válaszom. Egyelőre legalábbis.
~Dia

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés