Oscar díj booktag

Sziasztok molyok! :)

Végre megérkeztem nektek a szeptember első igazi posztjával, ami hála az én kedves fordító ismerősömnek, egy Oscar Díj nevezetű booktag lesz, amiben az a feladat, hogy a díj mintájára kell meghatározni a te szubjektív győzteseidet, s természetesen meg is kell védened a választottadat. Szóval, kezdődhet a móka? ;)
1. Legjobb film - Legjobb könyv (ever)
Na ez aztán a kegyetlen kérdés… Szívem szerint műfajok szerint szétválasztanám ezt a kérdést, úgy talán „igazságosan” tudnék rá válaszolni és persze könnyebben, de ez ilyenkor senkit se izgat… ez nem fair :’D. Na de mivel ez nem lehetséges, akkor nagy nehezen kihámozva a sok közül, Jodi Picoult - Apró csodák c. könyve. Még mindig nem tudok szabadulni ettől a könyvtől. Aki elolvassa, az megérti, miért.
2. Legjobb rendező - Legjobb író számodra az utóbbi egy évben, vagy összességében
Megkérdezhetem, ki állította össze ezeket a kérdéseket, s miért volt ennyire szőrös szívű? :D Na jó, újfent megadom magam: ha az elmúlt egy évet kell néznem, akkor Jodi Picoult és Benyák Zoltán - hiába, most tényleg nem tudok választani. Ha pedig „örök kedvencről” van szó, akkor egyértelműen Karinthy Frigyes és Kosztolányi Dezső. Ebből szintén nem vagyok hajlandó engedni.
3. Legjobb férfi és női főszereplő - legjobban megformált, leghitelesebb, Hozzád legközelebb álló szereplők bármely könyvben
Hűha, nők közül szerintem akad több is - elsőként még mindig Ruth Jeffersont említeném meg, mert egyre csak magamat ismételgetem, de nem véletlenül… Hasonlóképp közel érzem magamhoz Jessie-t, a Három dolgot mondj c. könyvből, hiszen saját magamat én is így látom, mint ő. Férfiak közül egyértelműen Mark Watney viszi a prímet és Tom Pastor - ennek a két férfinak örök helye lesz a szívemben, Finley-vel együtt, a Boy21 c. regényből.
4. Legjobb forgatókönyv - Legjobb cselekmény
Itt újra rágódok, mert három könyvet is szívesen felemlegetnék, s mindegyiket más miatt: 1 - Apró csodák, mivel egyszerűen olyan szintű érzelmi hullámvasútra ülteti az olvasót, hogy az nem győzi kapkodni a fejét; 2 - A marsi, mert egyszerre humoros, tudományos és a fene vigye el, de olyan akciódús, és váratlan fordulatokkal teli, hogy lerágtam az összes körmömet is; 3 - A nagy illúzió, hiszen ennél elképesztőbb utazást a fantasyba még nem igen tapasztaltam, pláne nem magyar írótól!
5. Legjobb látványtervezés / díszlet - Legjobb világépítés (fantasy, sci-fi inkább)
Újból könyvek tömkelege érkezik: Már emlegettem Benyák Zoltán remekművét, A nagy illúziót, ami nekem a mai napig nagy kedvencem, Andy Weir - A marsi c. regénye volt életem első igazi sci-fije, s azóta is ő trónol ennek a műfajnak a tetején, és mivel három a magyar igazság, A.M.Aranth - Oculus c. könyvét sem hagyhatom ki, mert valami eszméletlent alkotott ebben a kötetben.
6. Legjobb nem angol / amerikai eredetű könyv
Huhú, mivel leginkább orosz könyveket olvastam ilyen téren, így hirtelenjében Lev Nyikolajevics Tolsztoj - Ivan Iljics halála c. regénye jut eszembe. Ez a könyv hiába volt kötelező, valamilyen módon engem teljesen magával ragadott, s napokig gondolkozásra késztetett.
Az én jelöltjeim: Niita, Barby, Ella, Alíz, Ana, Bree és Julcsi - még mindig imádlak titeket csajszik, várom a ti válaszaitokat :)
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés