INTERJÚ - Király Márkkal

Sziasztok molyok! :)

Ma egy igencsak rendhagyó bejegyzéssel érkeztem nektek, ugyanis voltam olyan szerencsés, hogy Király Márk válaszolt a kérdéseimre, igaz, csak írásban, de higgyetek nekem, legalább olyan élvezetes olvasni a vele készült interjút, mint a könyvét. Készüljetek fel, mert Márk nagyon ígéretes írónak látszik! ;)
1 - Mikor kezdtél írni? Kötődik ehhez valamilyen élményed?
Tizenhárom éves korom körül, és az egész a filmek iránti megszállottságommal kezdődött. Kezdetben rövid forgatókönyveket írtam, és később tértem át a regényekre.
2 - Volt konkrét elképzelésed, hogy milyen műfajban szeretnél alkotni, vagy minden csak jött magától?
Nem egészen. Nagyon szeretem a drámát, a krimit, a horrort szóval kicsit bajban is voltam melyik műfaj illene a legjobban hozzám.
3 - Más műfajban is szeretnéd magad kipróbálni?
Horrorban mindenképp.
4 - Ugyanabban a témában szeretsz olvasni, mint amiben te is alkotsz, vagy akad más kedvenced?
Ilyen téren mindenevő vagyok. Bármi, ami leköt, azt szívesen olvasom.
5 - Honnan szoktál ihletet meríteni?
Leginkább a környezetemből. Szeretek olyan emberekről, és témákról írni, ami engem is érint valamilyen szinten.
6 - A zenehallgatás neked segít írás közben, vagy kifejezetten hátráltat?
Az instrumentális számok segítenek koncentrálni, de előfordul, hogy egy fejezethez egy konkrét számot képzelek el és azt hallgatom közben.
7 - Mikor szeretsz írni? Van olyan napszak, amikor jobban tudsz haladni egy kézirattal?
Reggel az első kávém után nagyon hatékony szoktam lenni, és még később az esti órákban.
8 - El tudnád magad képzelni forgatókönyvíróként, abban a témában, amiben írsz?
Persze. Hatalmas álmom, hogy egyszer vászonra vitt forgatókönyveket írjak.
9 - Az eddigi regényeid közül van olyan, amit szívesen látnál film vagy esetleg sorozat formájában?
A Harminc nappal a világvége előtt szerintem kiváló rövid széria lenne. Rajta van a bakancslistámon.
10 - Ha jellemezned kellene csupán egy szóval a könyveidet, mit mondanál?
Őszinte.
11 - Ha ugyanez lenne a feladat, csak zeneszámokkal, miket választanál?
A Harminc naphoz David Bowie - Space Oddity, az új regényemhez pedig szerintem inkább Bon Ivertől a Holocene. 
12 - Az írásnak melyik részét szereted a legjobban? Nagyban írni a történetet, vagy pedig már az utolsó simításokat végezni rajta?
Változó. Néha mindkettőt gyűlölöm. A kezdeti fázis azért szokott szórakoztató lenni, mert teljesen átszellemülök és a regény világába csöppenek. A végső simításokat pedig azért szeretem, mert átfogó képet a látok az egészről, és minden javításnál azt érzem, hogy egyre jobb lesz.
13 - Számodra milyen érzés befejezni egy könyvet? Mit érzel ilyenkor?
Megkönnyebbülés. Sajnos néha hajlamos vagyok félbe hagyni dolgokat, és egy regény befejezése mindig hatalmas dopping az egómnak.
14 - Mostanában dolgozol valamilyen újdonságon? Ha publikus, mondasz róla pár szót?
Éppen a napokban fejeztem be a következő könyvet, ami Öngyilkosok Klubja címmel fog megjelenni karácsonykor. A történet egy gimnazista osztály utolsó évéről szól, és lényegében azokról a dolgokról, amik a tizennyolc évesekkel történi szoktak.
15 - Mit üzennél azoknak, akik félnek hozzád hasonlóan fiatal íróktól olvasni?
Hogy egy friss hús az irodalomban néha egészen meglepő lehet.
Király Márk & Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés