Könyvtáras Booktag

Sziasztok molyok! :)

Hikari újból lecsapott, na jó, csak viccelek :D így ezúttal a Könyvtáras Booktaggel érkeztem nektek. :) Ugye ti is szerettek könyvtárba járni? ;)


1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!
Ez egy fogós kérdés, ugyanis mindkettőnek megvan a maga sajátos hangulata, és úgymond „feelingje”, szóval én most mindkét opciót megindokolnám, hogy miért imádom:
Könyvtárba azért szeretek járni, mert imádok böngészni a rengeteg új és régebbi kötet között, csak bolyongani a polcok és termek közt, beszélgetni a könyvtárosokkal, vagy akár hozzám hasonló, könyvimádó személyekkel, akik ugyanúgy szeretnek letelepedni egy asztalhoz és nyugodt környezetben olvasni, vagy tanulni, esetleg információt gyűjteni esszékhez vagy hasonló dolgokhoz. Sosem bánom, hogy nincs mindig elég pénzem könyvekre, hiszen ha betérek a szeretett könyvtáramba, mindig találok valami kedvemre valót, és eddig csakis hatalmas mosollyal léptem ki onnan.
Könyvesboltba azért szeretek járni, mert egyrészt ott dolgozom, és imádom, hogy vásárlói szemmel is látom az egész üzletet és eladóként is. Itt is egy jellegzetes életérzés uralkodik, én mindkét nézőpontból szeretem, ha folyik az élet az ilyen boltokban, persze normális keretek közt, a tömegnyomornak nem vagyok a híve én sem és ha az eladók kedvesek, az csak a ráadás, hogy máskor is biztosan visszamenjek az adott helyre, s ugyanolyan pozitív benyomásokkal és persze könyvekkel távozzak, mint első alkalommal.

Ha minden igaz, ez a könyvesbolt Portugáliában található, Xavier Esteves elképzelése alapján megtervezve :)
+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?
Egyértelműen a Luxen sorozat Katy-jét és a Három dolgot mondj Jessie-jét:)
2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?
Ha tehetem, hetente egyszer, és ilyenkor letámolygok az óráim után a sulink egyre jobb könyvtárába, majd hétvégén pedig a mi kis Fővárosi Szabó Ervin könyvtárunk kerül sorra - muhaha, senki sem menekül :D
+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?
A fentebb már emlegetett Katy-vel és Jessie-vel minden bizonnyal, az már más kérdés kit tudnék becsábítani vagy inkább berángatni magammal… :’D

Ha kétségeid vannak, menj a könyvtárba ;)
 3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?
Van amikor különböző blokkokra bukkanok, de a legjobb az volt, amikor egy üzenet jött velem szembe, egy post it formájában, miszerint ha olvasom ezt a könyvet, nagyon jó az ízlésem ^^ Nagyon jó érzés volt, azt hiszem vissza is üzentem :D
+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?
Öhm…Mondjuk az Angelfall Rafiját szívesen viszontlátnám ilyen formában, de ha ebbe belekezdenék, sosem lenne vége ennek a posztnak.. :D
4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani?
Ez nem is kérdés! Persze! :D Nagyon jóban vagyok a könyvtárosokkal, mindegyikükkel szívesen elbeszélgetek, és ajánlunk is egymásnak olvasnivalókat. ;)
+Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?
Öhm…lenne jó pár… akiket már emlegettem párszor, az Katy és Jessie, de rajtuk kívül rengeteg akadna, de fájó szívvel csak pár példát írok: Meggie Corbyn, Miriam Black, John Wayne Cleaver, Tom Pastor, Mark Watney ls még sorolhatnám.. :D
5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?
Most nemrég beleszerettem egybe, de ez maradjon csak titok, nemsokára meg fogja tudni mindenki. ;)
+Ki az a karakter, aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Mondjuk egy ilyen személyt nem szívesen vinnék magammal…szegény kissé elveszítené a könyves bizalmamat - olyasvalaki nem jöhet velem a könyvtárba, aki bármi ilyet tesz egy könyvvel :O :D
Hujuj, már nem is tudom ki volt ez…Talán Ábrahám karaktere a Misu háborúja c. könyvben.
6. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
Sajnos még nem hallottam erről és nem találkoztam vele, de utána olvastam, s nem bánnám, ha felém is működne egy. :)
+Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban?
Én bárminek nagyon örülnék. :)
A kihívottjaim pedig: Niita, Alíz, Ana, Ella, Bree, Barby, Pati és Julcsi - imádlak titeket :P
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés