ÉRTÉKELÉS - Budai Lotti : Shirzan szerelme (Ágyas és úrnő 1.)

Sziasztok molyok! :)

Végre-valahára haladtam a recenziós példányokkal, így egy újonnan felfedezett kedvencemről tudok nektek írni, ami nem más, mint Budai Lotti könyve!

Szerző: Budai Lotti
Cím: Shirzan szerelme
Kiadás éve: 2017
Kiadó: Álomgyár
Oldalszám: 414 oldal
Műfaj: Történelmi romantikus
Ó én édes jó kis Istenkém! Ha tudtam volna, hogy Lotti ennyire fantasztikus írónő, már sokkal hamarabb engedtem volna a csábításnak, és lecsaptam volna a könyveire! Szerencsére a blogger barátnőim nem hagyták annyiban a dolgot, s nekik köszönhetően a közös könyvbemutatójáról R.Kelényi Angelikával, ezzel a gyönyörűséges regénnyel tértem haza. ^_^
Amint időm engedte, egyből el is kezdtem olvasni, s hát, nincs mit tagadnom: egyből magával ragadott ez a világ…
„Kettejük pillantása öt évvel korábban találkozott a párizsi Saint Chapelle kápolnában… S abba a pillantásba Louise a lelke mélyéig beleremegett.”
A történetünk főhőse Louise Elsfield, aki a férje után indul a 17. századi Indiába, miután az angol király, II. Jakab ellen indított felkelés elsodorja tőle. A fő mozgatórugónk ez a tényező, de Lotti nem hagy minket tudatlanul: egy rövid, de annál inkább figyelemreméltó prológussal és lábjegyzetekkel segít minket, hogy zavartalanul élvezhessük az olvasást, és ne kényszerüljünk eszeveszett kutatásra az interneten, hogy ez a szó/kifejezés/stb. mégis mit jelenthet. Néhol azonban maga a leírás tartalmaz segítő részeket, amik tökéletesen bele vannak építve a történetbe - nekem mindkét megoldás tetszett, jó érzés volt felidézni az 1680-as évekbeli tudásomat a forradalmi Angliáról, és India császári udvaráról.

Egy kis kedvcsinálónak elhoztam nektek az egyik leghíresebb látnivalót Indiából: Íme a Taj Mahal!

Azt hinné az ember, hogy nehéz haladni egy olyan könyvvel, amiben bárminemű történelmi dolog szerepel legyen az egy esemény, vagy egy korszak, ami az alapötlet háttereként szolgál, de erre már egyszer R. Kelényi Angelika is rácáfolt Az ártatlan c. sorozatával. Ezek után pedig jött Lotti és a Shirzan szerelme - én pedig teljesen oda-meg vissza vagyok még jelenleg is ezért a kötetért, mert ténylegesen látszik, mennyi kutatómunka és idő van belefektetve. Az írónő szívéről és lelkéről nem is beszélve!
Louise karakterével nagyon könnyen meg tudunk barátkozni, és a személyisége is kifejezetten szimpatikus. A férje, William hasonlít hozzá ilyen téren - egy olyan ritka tökéletes szerelmespárt ismerhettem meg bennük, hogy nincs szívem azt mondani, ilyen nem létezik a való életben; márpedig az ő történetük után merem hinni, hogy ha két ember ennyire kiegészíti egymást, mint ők ketten, akkor de, igenis lehet ilyen a mai világban is.
„- Egy szerelmi zálog - mondta William, az amulettet forgatva - Honnan szerezted?
- Mr. Goetz hozatta nekem Edinborough-ból. (…) Szerencsét hoz…Óv a gonosztól. S nem hagyja kihunyni a szerelmet. Tetszik?
- De még mennyire! - mosolygott William - A szívem fölött fogom viselni. De a mi szerelmünk soha nem fog kihunyni, amulettek nélkül sem, ugye, tudod?”
A férje iránti szerelme és hűsége vezérli a mi harcos asszonyunkat az egész regényen át, ami egyszerre elképesztő és tiszteletreméltó. Azt hiszem, mindenkinek van elég tapasztalata a mostani világban a hűséggel és annak fogalmával kapcsolatban, ezért is látszik annyira hihetetlennek Louise elszántsága.
„- Nos, Lady Elsfield roppant vakmerő asszony.”
A cselekmények tökéletesen követik egymást, nem érezzük azt, hogy túl sok minden történik egyszerre, ahogyan azt sem, hogy csak toporgunk egy helyben tétlenül. A korszakok, a korabeli emberek, és a két ország kultúrájának bemutatása pedig varázslatosan színezi be az egész történetet.
A rengeteg kaland és megpróbáltatás annyira közel hozza az olvasókhoz Louise-t, hogy a befejezéshez közelítve már vele együtt éljük meg az Indiába vezető veszélyes utat, és ugyanúgy reménykedünk, mint ő - ha nem jobban.
„Louise kénytelen volt beismerni, hogy túlbecsülte saját képességeit.”
Összességében azt gondolom, hogy Lotti egy szívszaggatóan gyönyörű történetet írt nekünk, és sokkal több meglepetést tartogatott számomra, mint azt remélni mertem volna. Olyan élvezet volt olvasni a könyvét, hogy azt szinte megfogalmazni is nehéz! Egyszerűen olyannyira magával ragad a történet, a stílusának köszönhetően, hogy észre sem veszi az ember, de már a regény felét el is olvasta.
„Ifram csak mosolygott.
- Nem, én azért vagyok kedves hozzád, mert egy kedves ember vagyok.
- Legutóbb nem ezt tapasztaltam.
- Ugyan miért? Mert nem engedtem, hogy levesd magad egy elefánt hátáról?”
Én személy szerint új kedvencet avattam, ami a történelmi romantikusokat illeti, s bátran merem ajánlani a műfaj kedvelőinek, mert az írónő valami eszméletlent alkotott! Alig várom, hogy olvashassam a következő részt, és bízok benne, hogy Lotti további könyvei is ilyen szívhez szólóak lesznek! :)
Csillagozás: 5 / 5
Ajánlom… mindenkinek, aki szereti a történelmi romantikusokat, s kíváncsi egy shirzan szerelmére.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés