ÉRTÉKELÉS - Leila Sales : This song will save your life - Éld az életed!

Sziasztok molyok! :)

Ma egy menő könyvről hoztam nektek értékelést, méghozzá Leila Sales - This song will save your life c. regényéről. A bejegyzéshez én is azt tanácsolnám nektek, amit az írónő: Éljétek az életeteket!
Szerző: Leila Sales
Cím: This song will save your life - Éld az életed!
Kiadás éve: 2017
Kiadó: Menő Könyvek
Oldalszám: 260 oldal
Műfaj: Kortárs, ifjúsági
Őszinte leszek, nagyon vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban. Igaz, hogy javarészt azért kezdtem bele, mivel én is részt vettem a molytársasban, amit FairyDust kollegina vezényelt le, immár második alkalommal, de amint a kezembe vettem a regényt, eszembe jutott, hogy ez volt az egyik kiszemelt áldozatom, vagy a Könyvfesztiválon, vagy pedig a Könyvhéten. Ennek megörülve hatalmas lelkesedéssel kezdtem bele, s elképesztő gyorsasággal haladtam, amikor rendesen le tudtam ülni, hogy olvassak. Na de mi volt itt a bökkenő?
„Azt hiszitek, hogy olyan könnyű megváltozni.
Azt hiszitek, hogy könnyű, pedig nem az.
Szerintetek hogyan lehet megváltozni, átalakulni egy olyan, teljesen új személlyé, akinek van valami értelmes célja, és tartozik valahová? Annyi lenne csupán, hogy lecserélitek a ruháitokat, megváltoztatjátok a hajatokat meg az arcotokat?
Akkor hajrá. Csináljátok csak. Lövessétek ki a fületeket, vágassatok frufrut, vegyetek egy új táskát! Ezeken bárki átlát, és meglát titeket, a lányt, aki még mindig túl félős, még mindig okosabb az ideálisnál, még mindig egy lépéssel a többiek mögött jár, és még mindig állandóan hibázik. Megváltoztathattok magatokon, amit csak akartok, de ezt úgysem tudjátok.
Tudom, mert próbáltam.”
Nem tudom pontosan, hogy a főszereplőnk, Elise karaktere keltett volna bennem már konkrétan a legelső oldalakon ellentétes érzéseket, esetleg a tudat, hogy egy újabb kiközösítésről szóló kötetet tartok a kezemben, ne adj Isten a félelem/sejtés, miszerint újból egy klisének érződő cselekményvázlattal állok szemben - mindenesetre jó pár fejezeten át nem tudtam szabadulni attól, hogy valami itt engem igenis zavar.
„Negyedik osztály óta gáz csaj vagyok. Hogy lehet egy negyedikes gáz? Nem arról szól ez a korszak, hogy barátságkarkötőket fonunk, lovakról álmodozunk, és képzeletbeli rejtélyeket oldunk meg?
A fordulópont számomra akkor jött el, amikor Elise rátalált a START-ra, a sokat emlegetett underground szórakozóhelyre, és kipróbálta magát, mint amatőr DJ. Igazából azért tetszett meg ez a megoldás ennyire, mert máshol még nem találkoztam vele, és kíváncsi voltam, mit hoz ki belőle az írónő - többek közt ez volt az, ami arra késztetett, hogy ne tegyem le a könyvet az első 3 fejezet után.
„Nem akartam én a legizgalmasabb, legszebb, legkedveltebb lány lenni a világon.
Csak valaki más akartam lenni.”
Azonban ez korántsem jelenti azt, hogy minden megoldódott, mint a karikacsapás, akad egy-két dolog, ami tovább bonyolódik, és néhol csak a fejemet fogtam a szereplők viselkedésén. A szülőkén és gyerekekén egyaránt. Azt sajnáltam igazán, hogy egyik karaktert sem tudtam teljesen őszintén megszeretni, egyedül Vicky-t kedveltem, mert az ő személyisége még egészen közel állt hozzám, s az ő döntéseit/tetteit úgy-ahogy meg is értettem.
„Te nem tetteted magad másnak, mint aki vagy.”
A történet a kétes érzések ellenére nagyon olvastatta magát, gyorsan lehetett haladni vele, és nem egyszer mosolyogtatott meg, vagy gondolkodtatott el. Szerencsére akadtak benne olyan gondolatok/megnyilvánulások, amik számomra lényegesen javítottak az olvasási élményen.
„…Egy-két hét után a szüleim úgy döntöttek, hogy készen állok visszatérni a világba. Nem tudom, miért gondolták így. Ahogy én tudom, igazából sosem álltam készen a kinti világra.”
Elise ténylegesen megmutatja milyen kirekesztettnek lenni, milyen érzés, ha hirtelen kerülsz a középpontba - ahogyan azt is, hogyan szerezz igaz barátokat, és hogyan tanuld meg értékelni azt, amid van.
„Tényleg feladtam. De néha fel kell adnod, hogy elérd, amit akarsz.”
Csillagozás: 3,5 - 4 / 5
Ajánlom… azoknak, akik Elise-hez hasonlóan kirekesztve érzik magukat - higgyétek el, hogy bármi lehetséges! És erre ez a könyv az egyik legjobb példa.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés