BOOKTAG - Végre itt az ősz

Sziasztok molyok! :)

A vizsgaidőszak közeledtével igyekszem valamennyire visszatérni Hozzátok, nem, ez nem azt jelenti, hogy nem fogok tanulni, aggodalomra semmi ok, úgyhogy kezdetnek egy booktaggel érkeztem Nektek! ;)
A kihívást még Hikaritól kaptam, remélhetőleg még nem avult el, hiszen ősz van – fogadjátok szeretettel a Végre itt az ősz booktaget!

Ősszel a levegő friss és tiszta: Mondj egy könyvet élénk helyszínnel!
Hm, most ezen elgondolkoztam, hogy mit is jelent az „élénk”. Kavagucsi Tosikadzu könyve számomra életre kelt olvasás közben, olyan érzést nyújtott, mintha én is ott lennék a kis kávézóban, s csak arra várnék, hogy leülhessek arra a bizonyos székre.

A természet gyönyörű… de haldoklik is: Mondj egy gyönyörűen megírt történetet, ami nehéz témát dolgoz fel, mint a veszteség vagy a gyász!
Ez egyértelműen Ali Benjamin Suzy és a medúzák c. könyve. Egy volt legjobb barát elvesztése, egy kislány szemén keresztül, aki kitűnik a tömegből, és emiatt kiközösítik… Olyan lélekbe markoló élmény volt, ami a mai napig nem ereszt, s örökre befészkelte magát a szívembe.

Kezdődik az iskola: Mondj egy valós történetet, ami újat tanít!
Emily M. Danforth - Cameron Post rossz nevelése. Annyira valós, annyira kézzelfogható, és annyira, de annyira lenyűgöző, amit az írónő véghez vitt ebben a könyvben, hogy az számomra szavakkal szinte leírhatatlan.
Hogy valami melegen tartson, jó dolog a szeretteiddel lenni: Mondj egy kitalált családot/háztartást/baráti csoportot, aminek szívesen lennél a része!
Hm…Szerintem Frank Márton trilógiájában szívesen csatlakoznék a Páratlanokhoz, mert szeretem a kihívásokat, vagy ha kicsit valósághűbb társaságra vágyom, akkor Emilyhez és barátaihoz csatlakoznék, Morgan Matson könyvében. De azért a meztelen csobbanást a medencében kihagynám.
Színes levelek gyűlnek a földön: Mutass egy halom őszi színekben pompázó borítót!

Az ősz tökéletes a kandalló előtte mesélésre: Mondj egy könyvet, amiben valaki történetet mesél el!
Ez egyértelműen Iain Reid - Azon agyalok, hogy ennek véget vetek c. regénye. Annyira zsigerig hatoló volt számomra az a történet, hogy a mai napig nem tudtam még róla épkézláb értékelést írni…
Az éjszakák egyre sötétebbek: Mondj egy sötét, ijesztő olvasmányt!
Ide több olvasmányomat is tudnám sorolni, különböző okok miatt. Igazság szerint, mindegyik más miatt lehet sötét, és ijesztő - vagy akár éppen morbid.
Kisebb vívódások után, de a választásom Jennie Melamed - Lányok csöndje c. könyvére esett. Ha valaki olvasta, akkor biztosan érteni fogja, miért emellett tettem le a voksomat; aki pedig még nem találkozott vele, de felkeltette az érdeklődését, annak bőszen ajánlom figyelmébe.
A nappalok egyre hidegebbek: Mondj egy rövid, szívet melengető olvasmányt, ami felmelegíthet hideg és esős napokon!
Számomra ez Marie-Aude Murail - Lakótárs kerestetik! c. könyve, amire mindig szeretettel gondolok vissza. Akármilyen régen is olvastam, Sutyit sosem fogom elfelejteni.


Az ősz minden évben visszatér: Mondj egy régi kedvencet, amihez hamarosan vissza akarsz térni!
Nem igazán szokásom újraolvasni könyveket, de Julie Buxbaum - Három dolgot mondj c. regényét szerintem bármikor képes lennék újra elővenni, annyira szerettem olvasni.
Ősszel tökéletes kényelmes olvasós estéket tartani: Mi a kedvenc kiegészítőd egy ilyen estéhez?
Pokróc, forró tea vagy kávé, és a szeretett babzsákfotelem.

~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés