ÉRTÉKELÉS - Catherine Kalengula : Emily Párizsban (Emily Párizsban 1.)

Sziasztok molyok! :)

Igen, ismételten eltűntem, méghozzá nem is kis időre, de esküszöm, hogy ezúttal is jó indokom volt rá: megszereztem a második diplomámat! :D Ezt követően egy számomra teljesen új területen kezdtem dolgozni, nemrég tanultam be, úgyhogy ennek örömére szeretnék visszatérni a könyvek világába is! *Képzeljetek ide egy örömében ugrálva tapsikoló Annát* :D Kezdjük is a nagy visszatérést egy könnyed, tökéletes nyári olvasmánnyal :)

Szerző: Catherine Kalengula

Cím: Emily Párizsban (Emily Párizsban 1.)

Kiadás éve: 2023

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalszám: 224 oldal

Műfaj: Kortárs, ifjúsági

Eredeti cím: Emily in Paris 1.

Ha ismeritek akár csak hallásból az Emily Párizsban című sorozatot, akkor pontosan tudjátok, miről szól ez a kis könyvecske - ha pedig ne adj Isten, még szerettétek is, ez a kötet kifejezetten Nektek készült! Már csak egy kérdés van hátra: vajon megéri elolvasni úgy, hogy már ismerjük a történetet? Járjunk is a dolog végére, elmélkedjetek velem egy jót egy új értékelés keretein belül - készen álltok Párizsba utazni? ;)

„Amikor az ebédszünetem után visszafelé tartok az irodába, mit látnak szemeim? Sylvie, Julien, Paul és Luc egy étterem teraszán ülnek, ebédelnek és nevetgélnek. És ez még nem minden! Amikor – sokára, nagyon sokára – visszatérnek az irodába, új becenévvel ajándékoznak meg: „la plouc”.

Soha nem hallottam még ezt a szót. Julien azt állítja, ez egy cuki kifejezés, olyan, mint a „mon petit chou” – a „kis bogaram” vagy a „trésor”, ami kincset jelent. De nekem gyanús a dolog, így gyorsan végzek egy kis kutatást az interneten.

Tuskó?! Nem hiába gyanakodtam!

Ha nem láttam volna a sorozatot, akkor minden bizonnyal teljesen oda meg vissza lennék ezért a kötetért. Azonban … úgy, hogy már minden évadot végig néztem, átéltem Emilyvel az összes eddigi párizsi kalandját; nem adott olyan pluszt ezek mellé ez a könyv, mint amire alapvetően számít az ember lánya, ha a kezébe vesz egy tipikus, a maga módján egyszerre kínos, mégis iszonyúan cuki, és romantikus történetet.

A szomszédom ajtót nyit, és most is pont olyan jóképű és vonzó, mint az első alkalommal. Talán még annál is jobban. A reggeli nap fénye aranycsillámokként tükröződik a szemében. Ki engedte meg, hogy ennyire szexi legyen ez a pasi? Ki?!”

Igen - igen, jöhetnétek most azzal, hogy „De előbb volt a sorozat, mint a könyv…!” Vagyis számíthattam volna arra, hogy nem fogok semmi olyan újdonságot kapni, amit a tévé képernyőjén ne láttam volna viszont.

Na de, kedves olvasóim, ha belegondoltok ebbe a helyzetbe, mindentől eltekintve, adott egy számotokra nagyon kedves történet, amit minden kliséjével és ciki jelenetével együtt imádtok, mert annyira közel érzitek magatokhoz - azért igenis ott van (vagy ott lesz) az a pici remény és kíváncsiság bennetek, hogy hátha azért a könyv mégis valahogyan vagy valamiben, de más lesz. Ha nem is a története, elvégre azt már ismerjük, de valami, akár csak egy apró dolog igen. A stílus, a szereplők, akármi, ami pluszt adhat a sorozat által nyújtott élmények mellé.

„– Szóval itt az orr és a fej – foglalja össze a hoteltulajdonos. – És önnek, Emily, mi a szerepe?

– Ő a száj – feleli Sylvie.”

A fentieket összegezve, így, hogy magaménak tudhatom most már a sorozat által nyújtott élményt és a könyv általi próbálkozást is, elmondhatom, hogy csak akkor ruházzatok be erre a kötetre, ha elképesztően nagy Emily Párizsban fanok vagytok, és mindenképpen a gyűjteményetekben szeretnétek tudni ezt a kiadványt - az élfestés tényleg meseszép, de sajnálatos módon ez az egyetlen dolog, amit őszintén pozitívumként tudok kiemelni, hiába ragad magával az olvasmány is a maga könnyed stílusával.

„Amikor Sylvie hátat fordít nekem, ordítok és örömtáncot járok – némán. Amikor újra rám néz, megmerevedek.

Tudom, ez kicsit olyan, mint amikor két iskolás kislány balhézik, de hát ő kezdte!”

Ha szeretnétek egy kicsit visszacsöppenni a sorozatbeli Párizsba és Emily kalandjaiba, arra tökéletes választás lesz ez a szívekkel és Eiffel-tornyokkal díszített, rózsaszín felhőbe burkolózó kötet. ;)

Csillagozás: - / 5

Ajánlom … a sorozat kedvelőinek, amolyan nosztalgiaképp, amíg a következő évadra várnak, velem együtt! ;)

~ Anna

 

Share:

Kapcsolódó posztok

0 megjegyzés