ÉRTÉKELÉS - Amira Stone : Kitaszítottak (A mágia rabjai I.)

Sziasztok molyok! :)

Alig hiszem el, de újra értékelést írok Nektek! Olyan boldogsággal tölt el ez a dolog, hogy azt elmondani sem tudom. Annyira rossz érzés, hogy az egyetem teljes mértékben elveszi az időmet a blogtól, és Tőletek, de nagyon remélem, hogy még mindig kíváncsiak vagytok a véleményemre, ugyanis egy elsőkönyves írónő felkeresett, hogy lenne-e kedvem elolvasni a debütáló kötetét, és természetesen mi más is lehetett volna a válaszom, mint egy hatalmas IGEN? :D Fogadjátok szeretettel Amira Stone első könyvét, a Kitaszítottakat!

Szerző: Amira Stone
Cím: Kitaszítottak
Kiadás éve: 2019
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 392 oldal
Műfaj: Fantasy, kortárs, romantikus
Ha az igazat szeretnétek hallani, akkor figyeltem fel először erre a kötetre, amikor részt vettem a borítóleplezésén. Már első pillantásra megvett a borítója, és a mai napig szeretek elveszni benne, és nézegetni, hogy milyen összefüggéseket vélek felfedezni a történet elolvasása után a rajta megjelenő motívumokkal. Azt meg felesleges lenne mondani, mennyire gyönyörűnek találom, mert szerintem ezt már leszűrtétek az előző mondatokból. :D
„Ismét arccal a földön találom magam.”
Az írónőnk nem teketóriázik, egyből egy harcjelenettel indít, ami megadja a kezdő löketet a könyvhöz, és talán kicsit elgondolkoztatja az olvasókat, hogy nem egy szokványos Vörös Pöttyös sorozattal lesz dolgunk. Bizony ám, mert azt már a fülszöveg is tökéletesen sugallja, hogy itt aztán kapni fogunk minden jóból, ami csak egy könyvbe beleférhet!
„Sok ismertséget szereztem eddigi éveim során, de sose voltak titkaim. Ene ezzel szemben állandóan valami rosszban törte a fejét, és eddig nem értettem mi a jó ebben. Most már tudom. Az izgalom. A belső feszítés, amit a lebukás veszélye okoz, és a felemelő érzés, hogy valakivel egymás kezébe tesszük az életünket.”
Első ránézésre azt gondolná az ember, hogy egy teljesen új világ felépítése, és jól történő kivitelezése nem szokott sikerülni a debütáló íróknak, mivel tény, és való, ezzel elég nagy fába vágják a fejszéjüket, de erre Amira Stone számomra tökéletesen rácáfolt. Egyszerűen zseniálisnak találtam a munkáját, és belegondolni se merek, mennyi idő és energia befektetésével valósulhatott meg az a Kitaszítottak, amit most a kezeinkbe foghatunk.
„…egy bűnös ember dühénél nincs veszélyesebb.”
A történetünk elképesztően összetett, és alaposan figyelni kell a történéseket, hogy a befejezés felé közeledve össze tudjuk rakni a kirakós darabkáit. A négy szemszög csak izgalmasabbá teszi a történéseket, abban a tekintetben, hogy belátást nyerünk a szereplőink személyiségébe, és előrefelé haladva az olvasással, egyre jobban kezdjük megismerni őket.
Számomra érdekes volt, hogy teljesen őszintén igazán kevés karaktert tudtam megkedvelni, mivel általában mindegyikben igyekszem megtalálni azt a tulajdonságot, nézőpontot, vagy bármit, amivel egyetérthetek, és kevésbé kívánjam a szemetes legmélyére.
„Annyira fafejű vagy, hogy azon se csodálkoznék, ha holnapra lombkorona nőne a homlokodra.”
Ettől eltekintve azt gondolom, hogy ők nem rosszabb karakterek ettől, hanem pont ellenkezőleg, emiatt lesznek nagyon is kiemelkedőek! Azért lássuk be, sokkal könnyebb egy olyan személyt megalkotni, akit biztosan kedvelni fognak az emberek, mert egyből szimpatizálnak vele; mintsem egy olyasvalakit, akinél ehhez mondjuk mélyebbre kell ásni, vagy egyszerűen csak az az író célja, hogy senki se szeresse meg az illetőt.
„- A felcser túl jó munkát végzett - állapítja meg.
- Rendkívül tehetséges, szerintem még a karót is képes lenne kihúzni a seggedből.”
Ezekből kiindulva magabiztosan állíthatom Nektek, hogy olyan összetett karakterekkel találkozhatunk ebben a történetben, hogy olykor a földről kapartam össze az államat olvasás közben. Nem viccelek! Ez a történet nem csak kiváló felépítéssel, izgalommal, és különleges szereplőkkel rendelkezik, hanem rengeteg csavarral és fordulattal egyaránt!
„- Eltűrted, hogy semmibe vegyem és bántsam a hercegnőt, de azt már nem, hogy ugyanezt tegyem a lánnyal, aki benned lakozik.”
A könyv elején az írónő csak megalapozza a hangulatot, ahogyan azt már korábban említettem, majd olyan szinten elkezd magával sodorni a lapokból áradó lendület, hogy egyszerűen képtelenség letenni! Észre sem vettem, hogy véget ért egy fejezet, automatikusan olvastam is tovább a következőt… :’D
Hiszen ahogy már elhintettem korábban, van itt minden, ami szem-szájnak ingere: egy teljesen új, és nagyon szépen kidolgozott fantasy világ, összetett és kifejezetten érdekes, rejtélyes karakterek, vicces beszólások, titkok, lázadás, árulás, és a mindent elsöprő szerelem… Kell ennél több? Ugye, hogy nem! ;)
„Tiszta szívemből gyűlöllek, mert még sose láttam nálad gyönyörűbbet.”
Nehéz összefoglalnom, mit is érzek pontosan, mert még mindig rengeteg gondolat kavarog bennem a befejezést követően, és megannyi kérdésem van, ami válaszra vár. Konkrétan alig jutottam szóhoz, amikor az utolsó oldalt is elolvastam, és csak annyit tudtam kinyögni, hogy „Neeeee…!”. Igen, szerintem is igazán kifejező, de sajnos többre nem futotta abban a pillanatban :’D.
Ez a könyv egyszerűen olyannyira lenyűgözött, hogy teljesen befészkelte magát a gondolataimba, egyfolytában azon agyaltam, mi miért történhetett, mi lesz a következő csavar, mire derülhet még fény az utolsó fejezetekben… és még sorolhatnám ezeket napestig. A világa magába szippantott, s amíg elmerültem az olvasásban, egy kicsit el tudtam menekülni a valóság elől.
„Egyszer egy öreg kocsmáros azt mondta nekem, mindig a vég a legszebb, mert akkor már tudjuk, mit veszítünk.”
A Kitaszítottak sokkal több meglepetést tartogatott számomra, mint azt vártam, és sokkal, de sokkal pozitívabban csalódtam benne, mint azt elsőre gondoltam volna. Amira Stone egy nagyon tehetséges írónő, aki ezzel a debütáló kötetével kivívta az elismerésemet. Alig várom, hogy újra olvashassak tőle, és magával ragadjon ebbe sötét, és titokzatos új világba! :)
Csillagozás: 5/5
Ajánlom… mindenkinek, aki egy különleges, és egyedi Vörös Pöttyösre vágyik.
~Anna

Share:

Kapcsolódó posztok

2 megjegyzés

  1. Azt kell mondjam, megvettél. Kb. ott, amikor leírtad, hogy váltott szemszögű a könyv, de az idézetek is sokat dobtak a helyzeten. Megbeszéltem már az egyik barátnőmmel, hogyha lemegy a járvány, küldd nekem egy pakk könyvet, ezt is kinéztem. Mindenképp előrehozom a várólistán, köszi *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ennyire tetszett az értékelés! Én imádtam a könyvet, és alig várom a folytatást! :D Kíváncsi leszek, te hogyan vélekedsz majd róla! Mindenképp szólj, ha már olvasod! ;*

      Törlés